Könyvkemping 2021 Tavasz - TBR


Holnap már el is startol a könyvkemping, ami alatt egy héten át adott pontok alapján választunk ki és olvasunk könyveket, illetve beszéljük ki az élményeket. Lesznek itt insta kihívások, közös olvasások, kibeszélő live-ok, kvízek stb. 
Bár nálam nagyon kérdéses, hogy mennyire tudok majd aktívan részt venni a héten, azért egy TBR listát összeállítottam. Erről mesélnék most egy kicsit, szó szerint az utolsó pillanatban. XD

/Infók a readathonról:
bejelentő live
molyos esemény
insta oldal
discord/


Bár az van hangoztatva, hogy ez egy no stressz maraton, én azért nem mertem nagyon sokat bevállalni a hétre. Egyrészt azért is, mert úgy alakult a munkabeosztásom, hogy két nap kivételével mindennap dolgozok, a tetejébe ebből az öt napból kettő viszonylag hosszúnak ígérkezik. Úgyhogy ilyen téren stresszelek is egy kicsit, mindenesetre számomra inkább az lesz a cél, hogy egy igazán olvasós hetem legyen. Tehát, amikor nem dolgozom, vagy amikor nem a kötelező tennivalóimat csinálom, akkor mindig valamilyen könyvet szeretnék forgatni. :D

Na, de nem is szaporítanám a szót, lássuk is, hogy miket is tervezek a hétre! ^^



A fentiekről kicsit részletesen:

Olvasási szempontok:
/Nem tudom, hogy melyik booktubernél találtam ezt a változatot, úgyhogy emiatt nem írok linket./

Otthonról hoztam - magyar szerzők (akik nem magyar anyanyelvűek, azok nyugodtan olvassanak ide saját szerzőt!!)

Válogatáskazi - egy könyv valamilyen listáról VAGY zene a könyvben (Lehet youtube-erek kedvence, saját várólista, stb.)

Fotóalbum - képregény/illusztrált kötetek (kötelező!)

Kincsesláda - egy könyv, ami számodra kincs, vagy drága volt, számodra sokat ér, vagy nagyon szereted, ahogy kinéz, vagy újraolvasás, régi kedvenc (kötelező!)

Sprint - rövid kötet - lehetnek versek, novellák, esszék vagy kisregény - 200 oldal vagy akörüli rövid kötet: Rupi Kaur, Ha a macskák eltűnnének a világból, de ezt akár a 200 oldalnál rövidebb képregényekkel is össze lehet vonni

Vízpart - kék borító és/vagy olyan könyv, ami vízparton játszódik, nagy szerepet kap benne a víz

Még 10 perc - egy könyv, amit a KK előtt kezdtél el

Tanösvény - egy ismeretterjesztő kötet, vagy egy olyan könyv, amiből úgy érzed tanulhatsz valamit (pl: non-fiction, vagy olyan marginalizált csoportról szól, aminek te nem vagy a tagja: nemzeti kisebbségek, LMBT)

Csillagok között - ezt lehet szó szerint érteni is, tehát űrben játszódó sci-fi, de érthetjük átvitt értelemben is, mint megírták a csillagokban - populáris példák az utóbbira: Felhőatlasz, A Nap is csillag, Kirké, Akhilleusz dala, Üvegtrón sorozat, Will Grayson, Will Grayson, bármelyik jóslattal operáló fantasy

Hálózsák - egy könyv, ami kívül esik a komfortzónádon


----------------------------------



Az első könyv egy aktuálisan olvasott regény, amit a 18. Mini könyvklubra olvasok. Sajnos ugyanis az a helyzet, hogy az Evelyn Hardcastle 7 halálával eléggé elakadtam, méghozzá annyira, hogy be is csúszik a könyvkemping hetére a befejezése. Bár így akkor lesz valami a Még tíz perc promptra választva, ami eredetileg ki is maradt volna, úgyhogy ilyen téren nem bánom ezt. XD


Második delikvens egy képregény/manga lesz, méghozzá a Sket Dance Anthology(スケット・スケッチ). Mivel nem szeretném azt, hogy valami átcsússzon márciusról áprilisra, így a mini könyvklubbos könyv mellé ezt merem még bevállalni szerdáig. Igaz, egy teljesen japán nyelvű mangáról van szó, de szerintem így se leszek elveszve. :) Eleve képregényről beszélünk - méghozzá egy számomra ismert sorozatból -, másrészt szerintem nem számíthatok nagyon bonyolult, nehéz nyelvezetre, szókincsre egy slice of life, vígjátékos történetnél, illetve azt se felejtsük el, hogy: "a google a jóbarátod." Nálam ez esetben a netes japán szótár lesz. XD  Amiket meg kipipálok vele: Egyrészt természetesen a Fotóalbum promptot a képregény mivoltva miatt; a Kincsesládát is, mivel eddig ez az egyetlen japán nyelvű könyvem itthon, meg hát eleve egy ismert, szeretett sorozatból van. A Sprintre is tökéletes, hiszen eléggé gyorsan a végére lehet érni(elvileg 230 oldalas). 


A maradék két könyvet nem tudom, hogy milyen sorrendben veszem elő, úgyhogy ennek fényében beszéljünk egy kicsit mondjuk először a Fekete esernyős férfiról, ami a 18. Mini könyvklub április havi olvasmánya lesz nekem. Na, ezzel is több pontot kilövök, vicces módon olyanokat is, amikre első körben nem is gondoltam. XD Egyrészt későn esett le, hogy egy magyar író könyvéről van szó, tehát az Otthonról hoztam szemponthoz illeni fog. Aztán hál'istennek a Csillagok között szemponthoz is jó, hiszen a fülszöveg eléggé sejteti a sci-fi mivoltát, illetve a molyon is rajta van a sci-fi címke. A fülszöveg arra is utal, hogy a Hálózsák kipipálásához is hozhatom ezt a könyvet. Azon kívül, hogy egy sci-fi-szerű sztorinak tűnik, lényegében olyan érzésem van róla, hogy inkább filmben találkozhattam ilyen típusú sztorival, könyvben viszont szerintem még nem olvastam ilyet. Végül még a Válogatáskazit pipálom ki ezzel a könyvvel, hiszen a Mini könyvklub keretében erre a hónapra egy adott listából kellett választani az olvasnivalót. ^^ 


Végül, de nem utolsósorban a maradék két pontot egy újraolvasással pipálom ki. Gretchen Rubin Boldogságterv című könyvét már több mint 5 éve szereztem meg és olvastam el, így mondhatom nyugodt szívvel, hogy elő vehetem akár újra is a Könyvkempingen. Eleve egy olyan könyv ez, amit érdemes/nem árt újraolvasni időszakosan plusz én emlékeim szerint szerettem is ezt először és még mindig jó vissszagondolni rá. :) A két prompt pedig, amikre ezt választottam: Tanösvény az ismeretterjesztő mivolta miatt és a Vízpart, hiszen egy györnyörű szép kék borítóval rendelkezik a Boldogságterv. 




És hát így négy könyvvel sikeresen teljesíthetem maximálisan a szempontokat. Persze a nagy kérdés mindenképpen inkább az lesz, hogy sikerül e őket munka mellett elolvasni. Én mindenesetre reménykedem, hogy a kemping visszahozza a régi olvasási kedvemet, hogy tényleg tudok sokat olvasni a héten, illetve főleg abban reménykedem, hogy nem fogok sok élő programról lemaradni csak azért, mert dolgoznom kell. 

Na, de le is zárnám ezt a bejegyzést.

Mindenkinek, aki részt vesz a Könyvkempingen, annak jó olvasást! Tényleg olvassunk sok jó könyvet a hét alatt! :)

Hitoridori voltam.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése