Mini Könyvklub 18 Március - Evelyn Hardcastle 7 halála

 


A ​Blackheath-ház szabályai:
Evelyn Hardcastle-t este tizenegykor meg fogják ölni.
Nyolc nap alatt nyolc különböző szemtanú bőrébe bújhatsz.
Csak akkor engedünk szabadon, ha elárulod nekünk a gyilkos nevét.
Érthető? Akkor kezdjük!

Evelyn Hardcastle meg fog halni. És minden egyes nap meg fog halni, amíg Aiden Bishop nem nevezi meg a gyilkosát, és nem töri meg az átkot. Ám valahányszor új nap kezdődik, Aiden egy másik szemtanú testében ébred. A gazdatestek között pedig lesznek segítőkészek, és olyanok is, akik csak annyit segítenek, amennyit feltétlenül szükséges. Az év legeredetibb bemutatkozó regénye kivételes fantáziával fűzi össze a történetszálakat, és az olvasót egészen az utolsó oldalakig bizonytalanságban tartja.

Stuart Turton Evelyn Hardcastle hét halála című könyve megkapta a 2018-as Costa-díjat a legjobb brit bemutatkozó regény kategóriában, a Books Are My Bag a legjobb bemutatkozó regénynek, míg a NetGalley UK 2018 legjobb regényének választotta, valamint felkerült a Specsavers Nemzeti Könyvdíj legjobb új szerzőinek rövidlistájára. A Waterstones 2018 októberében a hónap legjobb könyvének választotta.

------------------------------------------
Olvastam:
március
Formátum: fizikai(saját)
Kiadó: Maxim
Filmadaptáció: Lesz belőle elvileg

---------------------------------------------

Ismét utolsó pillanatban, de a végére értem a 18, Mini könyvklub aktuális olvasmányának, a már fentebb látható Evelyn Hardcastle 7 halálának.

Azt azért tudni kell, hogy lényegében a most zajló könyvkempingnek köszönhetem, hogy kaptam egy kis löketet az olvasáshoz, hiszen egy igazán olvasós két nap alatt daráltam le szó szerint a könyv nagyját. XD Ugyanis hát, szégyen gyalázat, de lényegében nem sokszor vettem elő a regényt a hivatalos 7.-ei kezdés óta.
 Ennek mindenképpen több oka van, de amit itt meg is említenék, az az, hogy nekem kissé nehezen váltak követhetővé a regénybeli események, maga az, hogy miképpen is váltunk időben, karakterekben egyaránt. Itt részben amúgy a fülszöveget okolom, mert nekem teljesen más jött le, mint amit kaptam, így bele is zavarodtam egy kicsit a könyv első felénél. Maguk a karakterek se fogtak meg igazán, így sokáig nem is igyekeztem őket jobban megismerni, figyelni rájuk, pedig kellett volna. Így utólag a regény elején lévő meghívóhoz is vissza kellett volna térnem olykor-olykor, főleg mikor egy név " hallatán" nem tudtam, hogy kiről is van szó pontosan. Igen, bizonyos dolgoknál én csináltam valamit rosszul, de az tény, hogy szerintem ennek a regénynek tipikusan egy olyan fajta története van, melybe nehéz belerázódni. Ez persze nem hiba, egyszerűen csak nekem nem biztos, hogy pont most kellett volna elolvasnom. Mindegy. 
Amit viszont egyértelműen a könyv javára tudok írni, az természetesen maga az alapötlet, illetve azok a plusz érdekességek, amik kiemelték ezt számomra az eddigi olvasásaim közül. A gazdatestekkel kapcsolatos "szabályok"pl.  mindenképpen az egyik leginkább tetszetős eleme volt a regénynek nekem. A másik, amit pozitívumként emelhetek ki, az az a tény, hogy rá tudott venni a regény, hogy elgondolkozzak Aiden, illetve más karakter 1-1 döntésén; próbáljak rájönni, hogy ki ki valójában. Tehát olvasás közben már volt kedvem továbbgondolni az eseményeket és nem csak követni őket. :) 

Összességében egy eléggé egyedi, de egy nem túl könnyed regényről van szó. A karakterek nem túl szimpatikusak, illetve a történések miatt se kapunk sok vidám percet. Sőt, hangulatilag végig megmarad a sötét jelleg. Viszont azért van miért izgulni, van értelme nekikezdeni, hiszen ha beránt, akkor nem ereszt egészen a végéig. :)


Értékelés 5-ös skálán: ♥♥♥
Ajánlanám e?:  igen
Újraolvasnám e?: igen


Én most röviden ennyit gondoltam a regényről. Még a közeljövőben tervezek visszatérni hozzá, akkor majd mindenképpen szeretnék róla részletesen is mesélni. Addig is, aki még nem olvasta, az vágjon bele! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése