Könyvkemping 2021 tavasz - élménybeszámoló

 

Véget is ért az egy hetes Könyvkemping, mely alatt nagyon sokan olvastunk adott szempontokhoz választott könyveket. Ezen kívül voltak itt kvízek, közös olvasások, insta kihívások, illetve többször beszélgettek a résztvevők az aktuális élményekről. 

Mivel számomra is véget ért hétfővel a readathon, így szeretném egy kicsit összegezni a hetet. 


Szempontok, amikre olvasni "kellett", azok ezek voltak:
1) Otthonról hoztam – magyar szerzők 
2) Válogatáskazi – egy könyv valamilyen listáról VAGY zene a könyvben (lehet youtube-erek kedvence, saját várólista, stb.) 
3) Fotóalbum – képregény/illusztrált kötetek: a kötetnek legalább az 50%-a kép
4) Kincsesláda – egy könyv, ami számodra kincs, vagy drága volt, számodra sokat ér, vagy nagyon szereted, ahogy kinéz, vagy újraolvasás, régi kedvenc 
5) Sprint – rövid kötet: lehetnek versek, novellák, esszék vagy kisregény. 200 oldal vagy akörüli rövid kötet 
6) Vízpart – kék borító és/vagy olyan könyv, ami vízparton játszódik, nagy szerepet kap benne a víz 
7) Még 10 perc – egy könyv, amit a KK előtt kezdtél el 
8) Tanösvény – egy ismeretterjesztő kötet, vagy egy olyan könyv, amiből úgy érzed tanulhatsz valamit 
9) Csillagok között – ezt lehet szó szerint érteni is, tehát űrben játszódó sci-fi, de érthetjük átvitt értelemben is, mint megírták a csillagokban 
10) Hálózsák – egy könyv, ami kívül esik a komfortzónádon 



Én pedig ezekre a következő könyveket terveztem be a hétre:

TBR-om




És amik teljesültek is:


- Még tíz perc
- Válogatáskazi
Kicsit variáltam, így ezt a könyvet végül a válogatáskazihoz is beleszámítottam. Mivel a 18. Mini Könyvklub 4 olvasmánya között van, így mondhatom, hogy egy "lista" része, illetve a molyon van nekem egy saját könyves TBR listám, amin megintcsak rajta van. :) Szóval, szerintem nyugodtan hozhatom ide. 
- hálózsák
Na erre utólag jöttem rá: Mivel időhurokkal operáló könyvekkel eddig nem sokszor találkoztam, így merem ezt a pontot ezzel a regénnyel kilőni. Nevezhetem ténylegesen komforzónán kívüli olvasásnak is, mert hát érezhetően újdonságként hatott még rám ez.



- fotóalbum
- kincsesláda
- sprint



- vízpart
- tanösvény


Ami pedig kimaradt:

- otthonról hoztam
- csillagok között 
Ez az a könyv, amit most is olvasok, de ha a héten be tudom fejezni, akkor én még utókempingezőként beleszámítom. :) De ez természetesen majd még eldől, hiszen nem biztos, hogy lesz elég időm rá a héten.

Magáról a hétről összességében:

Azt hiszem, hogy nem nevezhető nagyon sikertelennek ez a hét, hiszen sikerült a tervezett 4 könyvből 3-mat elolvasni, illetve ezáltal 8 promptot kipipálni. Oké a harmadikat a kempingzáró live alatt fejeztem be, de számomra a hétfő még kempingnap volt, főleg azért is, mert akkor lett hivatalosan lezárva a readathon. :D 

Én amúgy eléggé tartottam attól, hogy nem fogok tudni sokat olvasni, hiszen lényegében a húsvét péntek és vasárnap kivételével mindennap dolgozni kellett, plusz természetesen olyan itthoni feladatok, programok voltak, melyekre időt kellett szánni. Ha ezt figyelembe veszem, meg azt, hogy mennyire nem ment az olvasás mostanában, akkor azt mondanám, hogy igazán klassz kis olvasós heten vagyok túl. :) Szerencsére a könyvekről is pozitívan nyilatkozhatok, mivel egyikre se tudom azt mondani, hogy nem tetszett.
Az Evelyn Hardcastle hét halálát meglepő módon eléggé gyorsan be tudtam fejezni a hét elején. Bár nem voltam képes úgy figyelni rá, ahogy a történet megkívánta volna, azért a lényeg átjött és egy jó kis egyedinek mondható, időhurkos sztori kerekedett belőle. Természetesen mindenképpen elő fogom venni még egyszer. :D A Sket dance manga egy könnyed olvasmánynak számított még úgy is, hogy egy teljesen japán nyelvű mangáról volt szó. Végül nem szótáraztam sokat, de így is tudtam élvezni. Örültem, hogy szinte mindenki felbukkant ebben a kis válogatásban. :)  A Boldogságtervről mondanám talán a legkevésbé, hogy nagyon imádtam, hiszen egyrészt egy újraolvasásról volt szó, illetve sajna azt vettem észre magamon, hogy a könyv második felére már elment a lendület. Remélem csak arról van szó, hogy kicsit nyugisabb tempóban kellett volna olvasni. Mindenesetre azért nem bántam meg, hogy több év elteltével újra elővettem. 

Aminek külön örültem, hogy nem egy élő programot tudtam megnézni, meghallgatni real time-ban. Két read-in-nél voltam ott, a kétféle kvízt is tudtam követni, illetve részben láttam a kempingnyitó live-ot, teljesen meg a zárót, így szerintem csak a közös könyvnek a live-ja maradt ki teljesen.
Bár tény és való, hogy az 
insta kihívások és a discord-os feladatok kimaradtak, de az előbbire nem is nagyon volt kedvem most valamiért, az utóbbira viszont a héten fogok időt szánni. :) 

Mit hagytam ki? Hát, aktívan ugyan nem vettem részt semmiben, csak úgymond csendes szemlélőként voltam jelen, miközben igyekeztem munka mellett olvasni. Bár voltak pillanatok, amikor szerettem volna csatlakozni rendesen egy read-in-es beszélgetésbe, de persze gyáva nyusziként ezt mindig elengedtem. Mindegy, majd legközelebb. ^^
Amiről még nem beszéltem: Nyomtatni nem volt lehetőségem, így a térképet és az olvasónaplót se tudtam használni, illetve kempinges könyvjelzőm se lett, de e téren azt mondom, hogy majd legközelebb. 

Oké, így felsorolva, sok minden kimaradt nálam, de az is tény, hogy valamennyire elkapott a kempingláz engem is. Nagyon jó volt, hogy zajlik egy ilyen, miközben egy eléggé nehéz, durva heten van túl az ember, úgyhogy tényleg mondhatom azt, hogy élveztem a readathont és várom nagyon a következőt. :)

Remélem nektek is jól telt a hét és hogy sok jó könyvet olvastatok! 

/Hitoridori voltam./

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése