Havi japán percek - Mit nézek, mit olvasok, mit hallgatok?

 



Mivel nem szeretném, hogy az olvasás mellett a másik szenvedélyem teljesen háttérbe szoruljon, így szeretnék legalább havonta jönni egy ilyen bejegyzéssel is. :) Bár még idővel konkretizálódik, hogy mikről is fognak szólni ezek, azért jöjjön pár példa:

- animés, mangás élmények
- japán tanulós bejegyzések
- japán zenék, együttesek, amv-k
- japánnal kapcsolatos hobbik
stb.

Én most első körben szeretnék egy kicsit ilyesmikről mesélni, mint, hogy miket nézegetek, miket hallgatok nonstop, illetve mangák terén mik vannak most terítéken.


Animék

Bár talán animék nézésével töltöm a legkevesebb időt, azért akadt pár sorozat, amit az elmúlt hónapokban nézegettem.

 


Ilyen volt egyértelműen a Moriarty the Patriot sorozat, melynek most fut a 2. évada. Először is azt tudni kell, hogy könyves forrásból annyira nem vagyok képben az alaptörténettel(Moriarty-ra gondolok itt, nem Sherlockra) és filmből, sorozatból is csak kevéske tudást szedtem össze e téren. Ennek alapján pedig egy elég érdekes kis változatot kaptam ezzel a sorozattal. Annak mindenképpen örültem, hogy nem az az őrült Moriarty van itt, mint a Sherlockos sorozatban, illetve nem is volt beállítva annyira gonosznak se, mint ahogy máshol találkoztam vele. Persze az egyértelműen megmaradt itt is, hogy Sherlock-kal más nézeten vannak, vagyis más-más oldalt képviselnek. Maga a sorozat amúgy eléggé elkapott, pedig pl. sokszor inkább epizódikusság jellemezte az első évadot. Sajna még nagyon felkapott se lett az animések között, így nem igazán tudom, hogy magyar berkekben mennyire tetszett az embereknek ez a változat. Én mindenesetre örülök, hogy rátaláltam a mangájával együtt, amiről lesz még szó itt. :)



Aztán egy nem igazán nagy számnak mondható yokai-os animét is befejeztem, a Kemono Jihent. Én mindenesetre elnézegettem, annak ellenére, hogy lényegében ismét csak egy "reklámaniméről" van szó. Az anime 12 része alatt ugyan 2 karakter múltjával kapcsolatban foglalkozott a sorozat, de igazából csak egy kis ízelítőt kaptunk. Oké, a manga elvileg jó, de az anime alapján nem tudom, hogy merhetek e abban reménykedni, hogy a későbbiekben jobb lesz. Nekem ez egyenlőre egy max 7/10 fajta animének tűnik, amit egyrészt az op-end páros, 1-2 még kibontásra váró szál ígérete miatt kap. Na, meg azért is, mert vicces, aranyos is volt olykor, szóval azért lehetett szórakozni rajta. :) 



Bár még nem jelöltem be magamnak, de már láttam a 5-Toubun no Hanayome 2. évadának utolsó részét is... Mit is írjak róla? Az egyértelműen az anime javára írható, hogy voltak benne meglepetések, amik jót tettek a sztorinak. Örültem, hogy itt talán jobban "ki lett játszva", hogy ötös ikrekről van szó, illetve az is jó volt, hogy a múltbeli történésekről is tudtunk meg dolgokat. Bár itt már szerintem jobban a romantika került előtérbe, mint a "segítsünk a lányoknak tanulni" elem, így ténylegesen abba a fajta irányba ment az anime, ami kevésbé szokott tetszeni. Az biztos, hogy a filmet, ha kijön, akkor megnézem, de nem fogok tűkön ülni, mert annyira látni akarom, hogy hogyan fog végződni. 



Végül, a Mahouka Koukou no Rettousei 2.évadát emelném még ki itt, ami lényegében 2021 első elkezdett és első befejezett animéje volt nekem. Na, ezt amúgy nagyon vártam, hiszen annó az első évadot imádtam és erre a folytatásra eléggé sokat - 6 évet, hogy pontosak legyünk - kellett várni.
Viszont sajna nem ütött annyira ez, mint az első évad, sőt, még rövidebbet is kaptunk, amit főleg sajnáltam. Az anime legnagyobb része lényegében egy történetszálat dolgoz fel, ami, hát nekem nem volt az igazi. Úgy éreztem, hogy az első évad színvonalát nagyon nem közelítette meg, de még így se volt szívem kevesebbre pontozni(8-at kapott ez is, ugyanúgy, mint az első évad). Mindenesetre örülök, hogy nem felejtették el ezt a történetet és készült belőle egy új évad. 


Mangák

Na, ezen a téren inkább folyamatban lévő mangákról tudok csak mesélni, de ezen lépjünk is túl, hiszen ezzel nem lehet mit kezdeni. :) 


Kezdeném természetesen a már említett Moriarty-val, hiszen az első évad után volt lehetőség kicsit tovább haladni a történettel mangában. Bár sajna az angol fordítás, illetve az új fejezetek megjelenése terén vannak gondok, de lényegében eléggé előre tudtam olvasni mangában és hát az sokkal jobban is tetszik. :) Igazából az elmúlt időszakban inkább a mangát vettem elő, mint az animét. XD Egyrészt ez természetesen azért fordulhatott elő, mert az anime hagyott ki egy-két dolgot - még olyanokat is, amikre megesküdtem volna, hogy benne lesz -, illetve azért is, mert mangában jobban ki van bontva a sztori. Hiányzott szinte minden az animéből, ami a mangában volt. Maga a történet amúgy eléggé komollyá válik, ami ugyancsak tetszett és persze a történések miatt nagyon akarnám folytatni tovább az olvasást. 


Jó ideje olvasom már a Tsuyokute New saga-t is, ami egy fantasy világban játszódó, múlt megváltoztatós sztori. Bár lassan jönnek ki az új fejezetek, én így is szeretem követni ebben az eseményeket, ami néhol a harcokra fókuszál, máskor valamelyik karakterrel foglalkozik. Most pl. háború, trónutódlás, politikai harcok zajlanak. És persze végig ott van a jövő megváltoztatásának célja. Természetesen nem egy tökéletes mangáról beszélünk itt, egyszerűen engem érdekel, hogy hogyan fog alakulni a későbbiekben a sztori. 


Egy másik manga, amit azért vettem elő megint, mert elkezdtek lassacskán új fejezetek jönni belőle: Berserk of Gluttony. Ebben a 7 főbűn jelenik meg és hát a címből látszik, hogy a 7-ből melyik kerül itt főszerepbe. Hál'istennek nem egy olyan típusú karakterről van szó, mint pl a Full metal alchemist-ben, de nem is olyan fajta erőről, mint a Nanatsu no taizai-ban. Egy tipikusan olyan képesség ez, ami veszélyes és amit nem tudsz könnyedén használni, fejleszteni, élni vele. Úgyhogy ez egyrészt a manga fő "témája", másrészt persze történnek más dolgok is. XD Van itt romantikus szál, lenézés-előítélet téma, egy kis játékos feeling, jó kis utálható gonosz karakter stb. Igazából tényleg csak azt sajnálom, hogy nem jön ki gyakran új fejezet. XD

És persze ezeken kívül vár rám vagy 2 manga, amit már be tudnék fejezni, illetve persze rengeteg még folyamatban lévő is, amikről meg nem mesélnék külön. Úgyhogy most menjünk is tovább! :)


Zene, Op-end

Első körben ezt raknám ide:


Annyit tennék hozzá csak, hogy nem az volt itt a lényeg, hogy milyen animékről van szó, hanem kizárólag az opening zenéje és képvilága. A legtöbb ezek közül a telefonomon is fent van jelenleg. XD

Illetve még szeretném kiemelni Kajiura Yuki egyik talán legelső koncertjének rebootját. :) Pár dal, amit meghallgathatunk:





Na jó, itt abbahagyom, mert képes leszek az összeset ide tenni. :D 

Ééés, szerintem itt le is zárnám ezt az első ilyen bejegyzést. 
Még legszívesebben linkelgetnék zenéket, vagy még egyet az openingeshez hasonlóan összevágni gyorsan, de meghagyom inkább a lehetőséget máskorra. :)


Addig is olvassatok sokat, animézzetek, mangázzatok kedvetekre és élvezzétek a rengeteg klassz zenét! :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése