Cat markings book tag

Sziasztok!

Ősrégen volt a blogon book tag, úgyhogy gondoltam, hogy akár ki is tölthetnék egyet. El is kezdtem nézelődni a lehetséges tag-ek után és találtam is egy számomra úgymond aktuálisat, egy macskásat. Ugyanis szülinaposak lesznek a "gyerekek" nálunk 16-án. :)


Úgyhogy most jöjjön a Cat markings book tag!
 Források: 
link
link


egy könyv, ami nem kapja meg azt a szeretetet, amit megérdemel
Nagyon sokat agyaltam ezen az első ponton és őszintén szólva nem tudom, hogy "jó" válasz lehet e ez a könyv rá. Nekem mindenesetre egy olyan történet ez King művei között, melynek szerintem nem adtak annyi figyelmet, mint lehetett volna. Nem tartozik ez a legismertebb művei közé szerintem és annyira nem is emelik ki, mikor az íróról van szó, pedig nem egy rossz, gyenge könyv. Nekem az egyik kedvencem Kingtől, sőt az egyik, vagy talán a legelső könyv, amit tőle olvastam. A filmváltozat is jó belőle, úgyhogy én ide most ezt hoznám.

...........................

Egy könyv, amiben valamilyen "fogyatékosság" jelenik meg
/nem tudtam máshogy megfogalmazni, remélem nem bántó nagyon ez így/ 
Itt is bajban voltam több téren is, de végül megfogtam a könnyebbik végét és a Pendergast sorozat első részét hoztam ide. A megtalált ereklyében ugyanis az egyik karakter gyermekbénulás következtében nem tud járni és emiatt kerekesszéket használ. 

...............................
Kedvenc férfi karakter
Természetesen esély sincs rá, hogy tudjak egy emberkét hozni ide, de ha már alkalmam lett rá, akkor azért kiemelném itt egy nem annyira ismert regény egyik főkarakterét. 
Lehet, hogy egy nagyon unalmas válasz ez, de nekem a Maja kódexben a leginkább szimpatikus karakter, a legkevésbé "negatív tulajdonságokkal" rendelkező testvér emelkedett ki. Tomnak bár szüksége van pénzre, mégis le tud mondani róla azért, hogy azt tehesse, amit szeretne illetve spoiler: persze a szerelme érdekében is lemond egy esetleges pénzforrásról , nem arra teszi fel az életét, amit elvárnának tőle, hanem amit csinálni szeretne; bevállalja a veszélyt, hogy segítsen a testvérein; szerintem alapból olyan személyisége van, ami nagyon szerethető. :) 

.............................
Kedvenc női karakter
Megint csak nem tudnék egyet kiemelni, bár olyan sok választék sincsen, úgyhogy talán most könnyebb lesz a dolgom...
Végül mégiscsak volt egy kis nehézség abban, hogy vajon melyik könyvet, kit hozzak ide. El is gondolkoztam, hogy mit is jelent számomra az, hogy "kedvenc karakter", de erről majd máskor. 
A véres balatonból mindenesetre muszáj kiemelnem Laurát, ugyanis a regény olvasása elején teljesen biztos voltam benne, hogy én vele nem fogok megbarátkozni. Tudjátok azt képzeltem el, hogy egy olyan tipikusan idegesítő karaktert fogok kapni vele, aki mindenbe beleszól, veszélybe sodorja magát, szinte állandóan okoskodik, nem fogja fel, hogy ő civil, így nem kéne "rendőrösdit" játszania stb. Annyira jó volt rájönni, hogy Laura nem ilyen. Persze a profilozás iránt nagy az "érdeklődése", bekapcsolódik a nyomozásba, de nem lépi át a "határt". Tudtam vele szimpatizálni, aminek nagyon örültem. 

.................................
Egy karakter, aki bárcsak a legjobb barátod lenne
Na, eddig ez volt a legkönnyebb pont nálam. :)
Ebben a könyvben lényegében szinte mindenkire azt tudnám mondani, hogy szívesen barátkoznék vele. Nem is emelnék ki itt konkrétan senkit, olvassátok el a Macskabárt és ismerkedjetek meg velük! :)

..........................
Egy karakter, aki a bulik-csapat lelke, mozgatórugója
(remélem átjön a lényege így...)

adatlap 1, 2
Hát, itt nem tudtam egyet hozni mert őszintén szólva kicsit kevésbé tudom ezt a "címet" ráhúzni valakire. Úgyhogy maradjunk annyiban, hogy a Mester és Margaritából a "főkolompost", a Hatalom trilógiából pedig a "fő bajkeverőt" szeretném ide hozni. XD

..............................
Kedvenc könyves szereplőgárdád-csapatod
Természetesen tudtam volna még más "csapatot" is hozni, de Drizztéket itt most muszáj kiemelnem! Kicsit ugyan keserédes róluk írni most, hiszen jó ideje nem olvastam tovább a sorozatot angolul, de az a tény megmarad, hogy nagyon szeretem ezt a kis csapatot. Annak ellenére, hogy más-más fajt "képviselnek" és hogy volt kezdetben köztük ellenségeskedés, gyanakvás, előítélet, idővel egymást megismerve kialakult egy bajtársi, baráti, szoros kapcsolat és olykor együtt, olykor külön utakon járva néznek szembe kisebb-nagyobb konfliktusokkal, új területekkel, fajokkal ismerkednek meg stb.
Számomra a fantasy műfaj szinte az ő kalandjaik megismerésével kezdődött. :)


Ééés, ennyi is lenne ez a book tag!
Ha tetszik és ha esetleg macskások vagytok, akkor nyugodtan töltsétek ki ti is! :) 
/Én mindenesetre még szeretnék egy másik macskással jönni a közeljövőben. XD/

Hitoridori voltam, legyen szép napotok! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése