Félévzáró book tag 2020

 Sziasztok!

Azt hiszem pont eljött az ideje egy aktuálisnak mondható book tag kitöltésének, melynek lényege igazából az, hogy az elmúlt félévet könyves szempontból átnézzük. Úgy láttam, hogy már sokan túl vannak rajta - molyosok, illetve booktuberek is -, szóval már nagyon bennem volt, hogy én is kitöltsem. :) 

Két apró megjegyzés, mielőtt belevágnék:
- Forrást sajnos nem tudok berakni, mert már fogalmam sincs, hogy honnan másoltam be annó, úgyhogy ezért elnézést. Valamilyen angol oldalról vagy youtube videóból lehet amúgy, mert angolul voltak meg a kérdések. XD

- A kérdések megválaszolásakor direkt nem veszem majd figyelembe a félév folyamán befejezett újraolvasásokat, úgyhogy a lentebb lévő össz. darabszámból vonjatok le kb 8-at. :D

Lássunk is akkor neki! ^^

Egy kis statisztika:
Összesen olvasott könyv: 34
Félbehagyott: 1
Könyvtári/Saját/Ebook: 23/10/2

------------------

1. Best book you’ve read so far in 2020
Legjobb könyv, amit eddig 2020-ban olvastál
    
Természetesen esély se volt arra, hogy egyet tudjak kiemelni, de legalább sikerült csak háromra kimaxolni.
A Homér-t amiatt választottam, mert a hat hónap alatt olvasott macskás témájú könyvek közül ezt élveztem leginkább olvasni, ebbe tudtam legjobban beleélni magam, még annak ellenére is, hogy kissé több szó volt a gazdiról, mint kellett volna.
A kormányzó halálát is muszáj vagyok kiemelni, hiszen egy kedvenc íróm egyik legújabb regényéről van szó. Persze az is tény, hogy maga a történet is jól indult ebben az első részben, hiszen hozta a várt misztikusságot, a Murakamira jellemző olvasási élményt, hangulatot, illetve érdekes elemként kaptam egy kis festészeti témát is. A második részére pedig hamarosan sort kerítek most már(húzni akartam egy ideig, mert azután nem tudok újat olvasni tőle magyarul). :)
Végül még egyet ki akarok emelni, méghozzá a Hamis emlékeket. Egyrészt azért, mert nagy megkönnyebbülésemre a kissé nehezen érthető kezdés után rá tudtam érezni a sztorira, méghozzá annyira, hogy a "nem tudtam letenni" fázist is elértem vele. :) Egy kissé durva és egy eléggé nagy volumenű sztoriról van szó amúgy, melyben egyaránt van pl. egy kis krimis feeling, hatalmi harcok, kísérletezés-kutatás, romantika, családi dráma, akciófilmes feeling. Szerintem sokaknak egy letehetetlen olvasmány lehet.

2. Best sequel you've read so far in 2020
Legjobb folytatás, amit 2020-ban olvastál

Bár nem sok versenyző akadt ide, mindenesetre így is megérdemli ez a könyv, hogy kiemeljem itt. Eleve az első részét nagyon régen olvastam, így féltem, hogy nem fogom tudni jól érteni, követni az eseményeket, de szerencsére nem volt ezzel baj. Eléggé meg voltak említve a korábbi események, hogy érthető legyen a cselekmény. Ami még tetszett, hogy egy mostani fiatal életében nagyon jelen lévő téma került elő itt a sakk helyett(internet, mobil, számítástechnika) méghozzá olyan módon, hogy eléggé egyértelműen utaljon a regény ezeknek a veszélyeire például. 

3. New release you haven't read yet, but want to.
Új megjelenés, amit még nem olvastál, de szeretnéd(még idén)

Tuti, hogy sort kerítek rá még idén, csak ezzel is úgy vagyok, hogy még halasztani akarom egy kicsit. :D

4. Most anticipated release for the second half of the year.
Legjobban várt megjelenés az év második felére
nincs ilyen

5. Biggest disappointment.
Legnagyobb csalódás
 

Az első kettőt amiatt rakom be, mert miattuk csalódtam egy kicsit a novelláskötetekben. Arról van szó ugyanis, hogy én mindig is szerettem ezeket a fajta könyveket, erre az év első két novelláskötetével eléggé félreválasztottam sajna. Persze ez nem vette el a kedvemet, hogy máskor újra elővegyek egy ilyen kötetet, csak sajnáltam, hogy így alakult.
Egy eléggé ismert sorozat első kötete is ide kell hogy kerüljön sajna. Ezt főleg azért sajnálom, mert a setét toronyra eleve nagyon kíváncsi voltam, emiatt nagy kedvvel kezdtem neki. Ez a kedv persze elég hamar elcsitult és csak a végére jött vissza. Oké, állítólag később kissé izgalmasabbak lesznek a könyvek, így még nem dobtam magát a sorozatot. 


6. Biggest surprise.
Legnagyobb meglepetés

Szinte egyből tudtam, hogy ezt a könyvet kell ide választanom, hiszen a benne előforduló nem igazán kedvelt témák ellenére is sokszor belemerültem az olvasásába és lényegében tudtam eléggé követni a beszélgetések fonalát, a lényegét a sztorinak megérteni. Arról nem is beszélve, hogy még tetszettek is ezek a részek, ami igazán meglepő. Az, hogy a Ne bántsátok a feketerigót! folytatásáról van szó nem számított egyáltalán, ami igazából nem is volt baj. Szerintem akár önálló regényként is megállja a helyét. 

7. Favorite new author. (Debut or new to you)
Kedvenc új szerző (elsőkötetes vagy neked új)

Legszívesebben azt mondanám, hogy nem találtam még idén új kedvenc szerzőt, de Sophie Jackson-t azért megemlíteném ide méghozzá azért, mert az első könyve alapján azért megjött a kedvem a folytatásokat is elolvasni. 

8. Newest fictional crush.
Új könyves szerelmed(karakter)
Nem volt.

9. Newest favourite character.
Új kedvenc karakter
  
Röviden, az Integrálvából Jarred, a Hamis emlékekből meg simán a főszereplő páros emelkedett ki leginkább. 

10. Book that made you cry.
Könyv, mely megsiratott

Nem akarom pontosan felidézni a részleteket, úgyhogy maradjunk annyiban csak, hogy macska-állatszeretőként eléggé egyértelmű volt, hogy könnyet ejtettem miatta. 

11. Book that made you happy.
Könyv, ami boldoggá tett
  
A Cicásítás természetesen főleg a témája miatt okozott örömet. Imádtam, érdeklődve olvastam. :)
A kormányzó halála olvasása meg főleg amiatt okozott örömet, mert már jó ideje vártam arra, hogy elkezdjem. A japán nyelvű kiadás megjelenéséről a hírt ugyanis még molyon láttam a murakamis zónában(most megnéztem 2017-es karcról van szó) és azóta vártam már nagyon, hogy kiadják magyarul. :)

12. Most beautiful book you've bought so far this year (or received)
Legszebb könyv, amit eddig vettél (vagy kaptál)


13. What books do you need to read by the end of the year?
Mely könyveket kell még elolvasnod év végéig?
link
Illetve a most még futó kihívásokra elolvasandó könyveket szeretném még befejezni. 

 

És ennyi lenne akkor ez a tag, bár én még szeretnék pár szemszögből beszélni a félévről:

 

Legjobb könyvadaptáció, amit láttál

adatlap
Bár a Poirot sorozaton kívül ez volt az egyetlen könyvadaptáció, azért így is ajánlanám megnézésre mindazoknak, akik nem rettennek el egy kis japán misztikus drámától. Én szó szerint meglepődtem, hogy milyen jól lett megcsinálva és hogy mennyire szépen lett adaptálva a könyv. Maga a történet is ütött, hiszen nem sikerült érzelmileg távolságot tartva végignézni. 

Komfortzónából kilépés, igen/nem? Tapasztalatok?
Igen, több is volt. 
Nagyon vegyes, de már annak örültem, hogy két regény is megerősített, hogy talán merhetek gyakrabban hozzányúlni a sci-fi műfajhoz. Illetve arra is emlékeztetett ez a félév, hogy több szépirodalmi könyvet is elő kéne venni talán. Bár pl. a versekhez nem nyúlnék még egyszer egy ideig.

 Könyvek, melyeket tervezel még idén megvenni

 

--------------------------

---------------------------------------

És ennyi lennék akkor mára. 
Szerintem sikerül egész korrektül összefoglalni a félévet és most már csak nagyobb lendülettel kell nekiindulni 2020 második felének. :)
Ha még nem töltöttétek ki nyugodtan vágjatok bele! ^^

Olvasásokkal teli napokat!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése