Könyvtárban jártam november 2020 illetve egy havi TBR

 

Meg is történt a novemberi "library haul" nálam, mely keretében ismét két könyvtárban jártam(egy központiban és egy fiókkönyvtárban) és összesen 9 könyv jött velem. :)
(Amiatt jártam meg csak amúgy két könyvtárat, mert vissza is vittem az előző alkalommal kihozott könyveket. :))

Nézzük is meg, hogy a fent látott könyveket miért is választottam ki erre a hónapra!

Kezdjük úgymond a kötelezőekkel, vagyis azokkal a könyvekkel, melyeket mindenképpen ki akartam hozni valamilyen kihívás miatt:


Ez a könyv a novemberi Mini könyvklub olvasmánya, úgyhogy egyértelmű volt, hogy ez lesz az egyik kölcsönzésem. Szerintem ezt is akarom leginkább elkezdeni az összes könyv közül, főleg mert nem szeretnék megint kifutni az időből. Magától a könyvtől nem tartok, mert szerintem egy tök jó élmény lesz olvasni, illetve még az is jó jel, hogy a könyvtáros is megjegyezte, hogy olvasta és mondta, hogy szerinte nagyon jó, szóval jelenleg nem aggódom, hogy nem fog tetszeni. :) 

Ezt egy molyos kihívás miatt hoztam ki, aminek a keretében lényegében havonta választunk egymásnak két könyvet olvasásra. Nem először indul ez az egy éves kihívás és én se most először veszek részt benne, de még így is eddig sokszor buktam a teljesítést, mert elcsúsztam az olvasásokkal. Ezért most már arra fókuszálok, hogy a havi két könyvből legalább egyet mindig elolvassak (Persze, ha úgy jön ki a lépés, akkor jó lenne, ha kettő is összejönne). Mindenesetre már most kihoztam a két választott könyvből az egyiket, a másikat meg szerencsére nem kellett, mert az megvan itthon(egy gyűrűk urás könyvről van szó amúgy). :) Azt viszont nem tudom, hogy mikor kerül sor a fenti Stephen King könyvre, mert jelenleg még annyira nem fogott meg ez a Setét torony sorozat. Azonban én még így is akarok még neki pár könyv esélyt adni, szóval novemberben igyekszem elővenni. Bár azért kíváncsi lennék, hogy miért ilyen vastag ez a rész?!

Most jöjjön pár ismeretterjesztő könyv:

Első gondolatom, mikor levettem a polcról: Miért kellett ilyen borítót választani ehhez?! De mikor belelapoztam, egyből az jött le, hogy na ez milyen hasznosnak, sokszínűnek tűnik. Egy vékonyka, de inkább nagyalakú könyvről van szó, mely remélem olyan lesz, hogy egy csomó mindent ki fogok belőle jegyzetelni. 


Ezt a témája miatt szinte kötelező volt elhoznom, hiszen 3 macska gazdijaként szerintem eléggé fontos, hogy ilyen könyveket is forgassak. Belelapozva eléggé sok mindenre kitért a szerző, úgyhogy tuti, hogy lesz értelme végigolvasni.

Na, talán ezt néztem meg a legkevésbé, de úgy gondoltam, hogy érdekes olvasmány lehet. Bár tartok egy kicsit tőle a hossza miatt, mégis úgy hiszem, hogy nem lesz elvesztegetett idő. 


Hát, hogy is mondjam, ez amolyan spontán, tervezetlen választás volt, hiszen már olvastam ezt, de amint megláttam a polcon, akkor egyből levettem. Mindenesetre érdemes lesz újra elolvasni, mert emlékszem arra, hogy írt benne jó, hasznos dolgokat, de én akkor egyáltalán nem kíséreltem meg akármilyen módon okosodni belőle. Na, de majd most!


Természetesen elhoztam ezt is, hiszen a legutóbb az ezt megelőző résszel elkezdtem ezt a történelmi ismeretterjesztő sorozatot, amit egyértelműen végig is akarok olvasni. 
Ez a rész meg eleve talán jobban is érdekel, mint az előző, mert olyan korszakról lesz szó, amiről szerettem annó tanulni(a következő könyv is ilyen lesz amúgy ^^), sőt konkrét emlékeim vannak, ahogy éppen itt tartottunk a tananyagban és tanultam az órákra. Bár úgymond még nem a kedvenc részeimről fogok olvasni itt, de így se aggódom amiatt, hogy unatkozni fogok. :)


Végül itt van még 2 könyv:
Vicces módon jelenleg arról van szó, hogy egy sorozatbefejezőről és egy sorozatindítóról van szó. :D

Oké, véletlenül láttam meg a polcon és eredetileg nem terveztem kikölcsönözni, de ezáltal egyenlőre ezt a sorozatot is kipipálhatom, amint ezt befejezem. Hogy maga a könyv mennyire fog bejönni, arról őszintén szólva fogalmam sincs. Fülszöveg alapján nem tudtam eldönteni magamban, hogy mire is számítsak egyáltalán, úgyhogy majd kiderül ez, amikor elkezdem olvasni.

Hiába terveztem el, hogy igyekszem a már megkezdett sorozataimat befejezni, azért minimális mennyiségben, nem túl hosszú sorozatba azért merek olykor belevágni. A vörös lázadással is ez a helyzet, ugyanis - ha jól tudom - csak egy 5 részes sorozatról van szó, illetve egy eléggé hypolt történet is volt régebben, amivel most kedvem lett megismerkedni. Sci-fi sztori igaz, de az alapján, ami lejött régebben róla a booktuberek által, akkor arra számítok, hogy ez egy olyan történet lesz, amit imádni fogok. Sőt, szerintem olyan címen fogok mesélni róla, hogy "ha nem nagyon szeretsz sci-fi-t olvasni, akkor is legalább ezt vedd elő legalább egyszer". Mint nálam eddig az Illuminae sorozat. :) Na, de nem kiabálom el, majd meglátjuk, hogy az első rész után hogy áll a helyzet. ^^


És készen is vagyunk! 

Bár a vírus miatt kicsit kevésbé mertem nagyon elhúzni a látogatásokat, hiszen szerintem kb fél-egy óra után már szóltak volna, hogy lassan ideje befejeznem a nézelődést. Persze ezzel nincs nagy baj, megértem én, szóval igyekeztem felkészülten menni(konkrét könyveket igyekeztem kihozni; leírtam, hogy milyen jelzet alatt találom meg őket; bent van e egyáltalán az a könyv, amit szeretnék). Annyi a baj csak igazán, hogy a mostani helyzet miatt kissé kevésbé tudom élvezni a könyvtári látogatásokat.:( Remélem ez megváltozik hamarosan. 

Ezzel el is köszönnék!

Olvasásokkal teli hetet! ^^

/Hitoridori voltam/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése