Mini Könyvklub 19. Július: Egy gyilkosság ára

 

Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

Ha ​tönkremegy a házasságod, elválhatsz. Néha azonban nem a válás a legjobb megoldás…

Ted egy reptéri bárban összeismerkedik a titokzatos és gyönyörű Lilyvel. Váltanak pár szót, és kiderül, hogy ugyanazzal a járattal utaznak Bostonba, a gépük azonban késik. Néhány pohár martini után már sok mindent megtudnak egymásról, talán többet is, mint kellene: a férfi még azt is elárulja, hogy attól tart, a felesége megcsalja, és tréfásan megjegyzi, a legszívesebben megölné az asszonyt. A vicc azonban komolyra fordul, amikor Lily felajánlja, hogy segít neki megvalósítani a tökéletes gyilkosságot. Vajon tényleg véghezviszik a tervüket? És mennyi az esélyük arra, hogy büntetlenül megússzák? Mekkora árat kell fizetniük egy kósza ötletért?
Árulás és bosszú – ezek mozgatják Peter Swanson zseniális pszichológiai thrillerének szereplőit. A regényt nem véletlenül hasonlítják a Holtodiglanhoz és a Két idegen a vonatonhoz: a rafinált cselekményszövés fogva tartja, a váratlan fordulatok pedig az utolsó mondatig képesek megdöbbenteni az olvasót.

-----------------

Olvastam: 2021. július
Formátum: fizikai, könyvtári
Filmadaptáció: nincs
19. Mini könyvklubbos olvasás (link)

---------------------

A mostani Mini könyvklubbos kör 3. fordulójánál járunk már és az aktuális havi könyvről most szeretnék megkísérelni egy nagyjából elfogadható élménybeszámolót.
Azért fogalmazok így, mert most eléggé bajban vagyok a Gyilkosság árával. Hogy tetszett lényegében, milyen regénynek gondolom igazán... Nem tudom még.  Ja, és még a csillagozás terén se tudtam dönteni ezidáig, úgyhogy eléggé kérdőjeles számomra ez a regény egyenlőre...
Na, de hozzunk össze valamit!


Azt kell, hogy mondjam, hogy számomra a regény nagyjából 3 részre osztható(nem a könyves változat), ami lényegében azt jelenti, hogy ennyiszer változott számomra az, hogy mi is fogott meg a történetben, hogy milyen fajta élményt kaptam.
Konkrétan, az első "szakaszban" nagyon leragadtam Lily karakterén, illetve azon a témán, hogy mi visz rá egy embert a gyilkosságra, milyen módon válhat az ember gyilkossá, mennyire számít, hogy milyen gyerekkora volt stb. Illetve azt is ki kell emelnem, hogy nagyon nem tudtam elhinni, hogy Ted ténylegesen meg akartam ölni a feleségét, illetve Lily-t magát nem tudtam hova tenni. Szóval nem az volt számomra, hogy mit terveznek, hanem a miért kérdést tettem fel magamnak sokszor. Nem hiszem, hogy jobban el tudom magyarázni, de a lényeg, hogy nem negatív élményről van szó, egyszerűen nagyon megfogott 1-1 bizonyos elem, tény ennél az első résznél és nem feltétlenül az, ami talán sokaknál.
Aztán természetesen az első fordulatnál, vagyis számomra a 2. szakasz kezdetén néztem nagyot rendesen és talán ez az egyetlen pont, ahol a könyvvel azonos helyen változott a történet nálam élménybeli szempontból. Spoiler nélkül annyit mondok csak, hogy innentől már számítottam mindenre, illetve azért frissítő volt a nézőpontváltás is. Az események itt már tényleg előtérbe kerültek nálam anélkül, hogy megkérdőjeleztem volna a karakterek személyiségét, cselekedeteit. Ez valószínűleg azért történhetett meg, mert már itt minden karakterről eldöntöttem, hogy mit gondolok róla, így már tudtam a cselekményre figyelni. XD Itt egyrészt a nyomozás került előtérbe, az, hogy egyes karakterek mit lépnek, mit árulnak el, illetve persze az is érdekelt, hogy ki lesz végül letartóztatva. XD
Aztán jött a 3.szakasz, amit nem lehet konkrétan kijelölni a könyvben és itt nehezen tudnék mesélni is róla, mivelhogy már nagyon bele kéne mennem a sztoriba.... Igen, semmit se mondhatok róla konkrétan, úgyhogy annyi legyen csak, hogy egy pont után már úgy éreztem, hogy ez a történet kissé már túllépett egy bizonyos határt és olyan fajta sztorinak érződött, amilyennek talán nem kellett volna. Spoiler:
Amolyan battle royale feelingem lett tőle(meg az animéseknek ismerős Akame ga kill féle sztori is előjött nekem), vagyis összességében "Ki marad életben?" típusú sztorinak érződik nekem kissé. Spoiler vége. Oké, talán jobban meg kellett volna néznem a műfaji besorolásait a molyon, de akkor se nagyon akartam volna, hogy ilyen fajta irányba menjen. 

Úgyhogy, ezek után mit is gondolok a Gyilkosság áráról? Próbáljuk meg összefoglalni!
Az szerintem tény, hogy el tudja kapni az embert és hogy maratoni olvasásra is való. Eléggé el tudtam elmélkedni is rajta bizonyos ponton, illetve az is tény, hogy váratlan fordulatokat is kapunk általa, ami jót tett a történetnek. Oké, az első az egyértelműen üt szerintem, ha semmilyen előismerettel mész neki a regénynek, de azután már talán jópáran számítanak a továbbiakra. Én nem gondoltam bele, hogy mi is indulhat el ezzel, így később is meg tudott lepni. Az is pozitívumnak tekinthető nálam, hogy nem rontotta az az élményt, hogy házastársi kapcsolat, megcsalás téma jelenik meg benne, meg hogy a gazdagság, a sok pénz mennyire káros tud lenni. Illetve nem szabad kihagynom azt, hogy nagyon tetszetős tud lenni, mikor nem lehet egyértelműen megmondani, hogy ki kinek az ellensége, ki kinek az oldalán van. XD
Ami viszont egyértelműen zavart, hogy végül Lily karakterével nem tudtam mit kezdeni. Most ő egy antihős, vagy inkább negatív karakter? Végülis mi/mik alakították ki őt magát? Ilyennek született vagy a gyerekkori, fiatalkori élményei hozták ki belőle azt az énjét(én amúgy inkább az elsőre hajlok)? Tud e igazán szeretni egyáltalán? stb. A többieknél hozzá képest eléggé egyértelműen ki lehet jelenteni, hogy ki milyen fajta személy, de Lilynél tényleg nem tudom, hogy mi a helyzet. 
Aztán már volt szó, hogy a regény végefelé olyan események történtek, aminél már elbizonytalanodtam, hogy tényleg szükség volt e ezekre. Persze lehet indokot találni rá, de én akkor is azt mondom, hogy nem ez volt feltétlenül a legjobb megoldás. 

Ezek után azt hiszem mondhatom, hogy inkább a pozitív irányba megy a mérleg, de ha egy ötcsillagos értékelésben gondolkodok, akkor 3,5 csillagnál többet nem akarnék adni rá. Szóval mondhatom, hogy nem rossz, azt is tudom mondani, hogy meg tudott fogni, szóval nem bántam meg, hogy rászántam az időt. 

És, itt le is zárnám ezt a bejegyzést.

Értékelés 5-ös skálán: ♥♥♥
Ajánlanám e?:  igen
Újraolvasnám e?: nem

Köszönöm szépen, ha idáig jutottál!
A Mini könyvklubbosok véleményét a könyvről itt találjátok, ha érdekel titeket. :)

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése