2021→ 2022 Olvasás terén

Először is, 
Boldog Új Évet Mindenkinek!

Nagyon röviden, de szeretnék így 2022 első napján egy bejegyzés erejéig visszaemlékezni egy kicsit az előző évre és tervezni a mostanira. Szóval mondhatni egy mostanában szokásos téma jön, egy kis összegzős és tervezős bejegyzés olvasás terén!


Visszatekintés 2021-re

Kimondom az őszintét, nagyon szánalmas évem volt olvasás terén. 

26 könyvet olvastam el 2021-ben ugyanis és ez a korábbi évekhez képest(visszafele haladva ilyen számokkal zártam a korábbi éveket: 70, 52, 77, 85, 36, 50 stb.) nagyon kevés. 

Itt a konkrét lista, amiről pár adat...

 11 újraolvasás; 
4 ismeretterjesztő, 1 ifjúsági;
7 könyvet olvastam Mini könyvklubra,
a Murakami újraolvasásra pedig 8-at;
11 olvasásom könyvtárból kölcsönzött volt, 
14 saját, 1 ebook.

Az olvasottakról

Volt két úgymond olvasási kihívás 2021-ben, amire konkrét könyveket olvastam szinte egész évben. Ezekről essen szó pár mondatban:

1.  a saját kis Murakamis újraolvasási projektem volt, melynek keretében márciustól kezdődően vettem elő Murakami Haruki 1-1 kötetét.
Bár még nem úgy zajlik ez, ahogyan szeretném, de ezidáig sikerült - egyszer vagy kétszer egy pár napos csúszás azért összejött - elolvasnom az adott hónapra tervezett könyvet. És persze ez folytatódik még 2022-ben is, úgyhogy erről úgyis lesz szó a közeljövőben itt a blogon. 

2. Mini könyvklub
3 kör zajlott le ebben az évben, vagyis hál'istennek folyamatosan jelen volt 2021-ben ez a könyvklub. Nem tudom ugyan azt mondani, hogy teljesen elégedett vagyok a "teljesítményemmel", de nagyon örülök, hogy még a részese tudok lenni, főleg azt figyelembe véve, hogy mennyi újonnan induló könyvklub létezik már. Itt olvashatsz róla bővebben és egyúttal január végéig jelentkezhetsz is a most januárban induló új fordulóra. ^^ 
Amúgy a könyvklubra olvasottak közül szinte mindegyiket kiemelném valamilyen ok folytán: XD
Peter Swanson: Egy gyilkosság ára
Kerry Fisher: Nem titok, amit ketten tudnak
Lily Brooks-Dalton: Az éjféli égbolt
Stuart Turton: Evelyn Hardcastle 7 halála
Ezzel még nem tudtam dűlőre jutni, így csak itt hagyom. XD →John Cure: A fekete esernyős férfi

Aztán volt még pár könyv, amikre időt szántam. 

Mivel macskatulajdonosok lettünk egy jó ideje, így természetesen volt kezemben 2 macskákról szóló kötet, sőt egyet vettem is 2021-ben. Sajnos nem volt lehetőségem nagyon ilyen könyveket kézbe venni, de így is jó érzés visszagondolni rájuk. 
Aztán még kér kötet erejéig igyekeztem egy kis tudást összekaparni történelem és egészséges táplálkozás témakörben. Az egyik egy magyar történelemmel foglalkozó sorozat második kötete volt, melyet mindenképpen szeretnék folytatni, a másik egy korábban megtalált saját kis példány volt, ami a testkontroll témával foglalkozik. Ez utóbbi annyira nem jött be, mint szerettem volna, de azért lehetett benne találni hasznos dolgokat. Jaj, majdnem elfelejtettem, egy újraolvasásom is volt, hiszen Gretchen Rubin Boldogságtervét egy könyvkemping keretében újra elővettem.

Akadt 2 kissé egyedi olvasási élményem is! Az egyik egy olyan kötet volt, amibe talán tényleg érdemes nulla előinformációval nekifutni(Piranesi-ről van szó természetesen), illetve megvolt az első tapasztalat japán nyelvű mangák terén is.

Aztán egy sorozatot is ki akarok emelni, amit 2022-ben elég hamar be fogok fejezni nagy valószínűséggel. Egy skandináv krimiről van szó, mely az eddigi 3 kötete alapján nagyon könnyen darálós és tényleg nagy kedvem van minél hamarabb olvasni a következőt belőle. :) Hakan Nesser Gonosz arcai sorozatáról van szó, ami amúgy szerintem nagyon jó választás olvasási válság esetén. Persze, ha szeretitek a krimiket. XD

Végül egy könyvről nem volt még szó, méghozzá a Charlie és a csokigyárról, amire azért voltam kíváncsi, mert nagyon szeretem belőle a filmet és persze kíváncsi voltam az eredeti változatra. Annyit mondanék csak, hogy inkább maradok a filmnél. De ez csak azért van, mert ez tényleg egy gyerekkönyv és hát én nem tudom élvezni ezeket. 

Ééés, nem is foglalkoznék többet a előző év olvasmányaival. Persze a murakamis könyvek még lesznek említve, de lényegében a többiről nem igazán látom értelmét többet írni. Nincs kedvem ennyi könyvről(melyből kb a fele újraolvasás) toplistát csinálni, úgyhogy inkább lássunk neki a 2022-es terveknek!

2022-es tervek

Nos, nem fogok hatalmas listát összeállítani most, mert tapasztalatból tudom, hogy felesleges, így olyan célok, tervek fognak itt most jönni, melyekre tényleg szeretnék időt szánni. Konkrétumok, fontos célok röviden. 


1.Murakami újraolvasás

Természetesen ez a kis projekt folytatódik 2022-ben is egészen novemberig, szóval egyértelmű, hogy meg kell jegyeznem itt. 
Annyi plusz célom van még magán az olvasáson kívül, hogy kis plusz apróságokkal, érdekességekkel is szeretném színesíteni ezt. Tavaly nagyon nem sikerült ez, de idén erre is szeretnék időt szánni. 


2. Mini könyvklub

Ez is az egyik egyértelmű célok közé tartozik, szóval nem is részletezem. :) És szeretném megint kitűzni azt, hogy ezeknél a 4 hónapos fordulóknál igyekezzek max egy könyv kihagyásával részt venni. Illetve, majdnem elfelejtettem, a blogbejegyzések se maradjanak el!


3. Várólista csökkentés 2022

Na, ez egy friss és ropogós elhatározásnak, célnak mondható, hiszen 2021 decemberének utolsó napjaiban döntöttem el, hogy jelentkezek rá és 31-én állítottam össze és küldtem el a listámat hozzá. Ezáltal szeretnék tényleg olyan könyveket elővenni, melyeket már jó ideje el akarok olvasni.

4. Sorozatbefejezések

Ez a téma már jó ideje foglalkoztat, több bejegyzés szólt róla, viszont szeretném nulláról kezdeni ezt, mert kissé csökkent a korábbi lista. Igen, amennyire azt vallottam legutóbb, hogy na,  most jól kitaláljuk, eldöntjük a dolgokat, hát, ez megint nem jött össze teljesen. XD Úgyhogy ezzel kapcsolatban lesz hamarosan egy bejegyzés. 

5. Értekelés, blogolás

Talán az egyik legfontosabb célom az eddig felsoroltak között, erre akarnék talán leginkább koncentrálni. Ha már olvasok valamit, arról legyen véleményem és ha van véleményem, akkor azt örökítsem meg valamilyen módon! Úgyhogy lassan hozzá akarok szokni a szöveges értékelések írásához, hogy rendszeresen, nem egyből az olvasás után készüljön egy bejegyzés, vagy egy molyos értékelés. De nagyon gondolkozok podcastszerű értékelésekben is... Majd kialakul.


Ééés ennyi lenne. Vannak ugyan apróbb célok, konkrét olvasandó könyvek, de azok vagy egyértelműen meg fognak valósulni vagy most jelenleg nem érzem, hogy fontosak annyira, hogy itt kiemeljem őket.


Úgyhogy ennyi lenne nálam a 2021-es év lezárása és 2022-es év célkitűzései olvasás terén. 

Köszönöm, ha elolvastad! 

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése