Mini Könyvklub 21 Január: Éjfél könyvtár

Nora Seed eddigi élete rossz döntések és megbánások sorozata. Úgy érzi, mindenkinek csalódást okozott, önmagát is beleértve. Amikor azonban az Éjfél Könyvtárban találja magát, esélyt kap arra, hogy rendbe hozzon mindent.
Az Éjfél Könyvtárban lévő könyveket kinyitva megtapasztalja, hogyan alakult volna az élete, ha más döntéseket hoz, így egy régi barátja segítségével nekiáll megkeresni a számára tökéletes életet. A dolgok azonban nem mindig úgy alakulnak, ahogy arra számít, és a választásai hamarosan életveszélybe sodorják.
Mielőtt kifut az időből, választ kell találnia a legfontosabb kérdésre: hogyan tudná a lehető legjobban élni az életét?

-----------------

Olvastam: 2022. január
Formátum: ebook
Filmadaptáció: nincs
21. Mini könyvklubbos olvasás (link)

--------------------


El is indult útjára a Mini könyvklub 21. fordulója, amely keretében ismét egy 4 hónapon keresztül olvasunk havi 1-1 könyvet. Emellett a szokásokhoz híven blogbejegyzések is készülnek a tagok által, végül Vegazus egy kérdőívvel is hozzájárul ahhoz, hogy kicsit kibeszélhessük az adott könyvet.

 Most ugyan kissé bizonytalan voltam, hogy merjek e jelentkezni erre a körre, mert egyrészt elérhetőség terén voltak gondjaim(értsd úgy, hogy nem elérhető egy-két kiválasztott regény a könyvtárban), másrészt tartottam maguktól a könyvektől is. Tetszeni fognak e egyáltalán? Tényleg érdemes e megpróbálkoznom velük? Stb. De végül úgy döntöttem, hogy belevágok ebbe a körbe is és eddig úgy néz ki, hogy jól tettem. Ugyanis az első regénytől(amit köszönök szépen Vegazusnak, hogy megkaphattam), ami januárra lett kiválasztva nem lettem annyira stresszes, dühös, mint amennyire féltem tőle és kicsit azt is érzem, hogy voltak benne érdekes részek, megfogott bizonyos szintig. Bár, mini spoiler... nem lett kedvenc.

A könyv első része volt talán számomra a legneccesebb, legzavaróbb minden téren(a sok pofon, amit Nora kap az élettől és ami miatt az Éjfél könyvtárba kerül), illetve egy bizonyos rész volt még a lelki világomra veszélyes kicsit később(ki se merem írni szinte, de a macskája halála 2x), amiről már hallottam korábban.
Ezen kívül voltak még ilyen "apróságok" is, amik nem annyira jöttek át, vagy ténylegesen nem tetszettek:
- Nem értem, hogy nekünk olvasóknak miért lehet hasznos, gyógyító egy ilyen könyv. A mi lett volna ha kérdést szerintem sokan felteszik magukban és szerintem eléggé el tudjuk dönteni a legtöbb esetben, hogy körülbelül milyen irányba ment volna az életünk. De igazából ezen sokszor felesleges elgondolkozni, mert nálunk nem léteznek Éjfél könyvtárak, nem tudunk változtatni a múltbeli döntéseinken. 
- Nora karakterével is voltak gondjaim. Nagyon semleges, sőt inkább többször unszimpatikus karakter volt számomra végig. Sajnálni tudtam persze, illetve azért örültem annak a "befejezésnek", ami számára jutott, de egyszerűen nem tudtam megkedvelni igazán. 
- Hugó karakterének, szálának a belecsempészése. Miért? Csak azért, hogy legyen valami váratlan, érdekes szál benne?
- Nem tudom, hogy mennyire volt jó húzás a "minden életbe csak egyszer léphetsz be" illetve az, hogy sokszor az jött át, hogy semmilyen döntése Norának nem lesz jó(és ezt akár lehet többféleképpen is értelmezni), nem tud jó irányba próbálkozni. 

Na, de nem is emelnék ki többet, inkább jöjjön pár pozitívum is!
- A rövid fejezetei: Igen, online olvasva is tudtam vele gyorsan haladni és ez ténylegesen a rövid fejezeteknek köszönhető.
- A könyvtáros karaktere: Tény és való, hogy nem száz százalékosan, de őt tudtam kedvelni. Tetszett az, hogy milyen módon alakította a könyvtáros "szerepét" és ő jobban ki is emelkedett nálam.
- A befejezés: Spoilerek nélkül csak annyit mondok, hogy nagyon örültem, hogy úgy ért véget ahogy.

És, ennyit tudok kiemelni az Éjfél könyvtárral kapcsolatban. 
Összességében úgy érzem, hogy ez nem az én könyvem és inkább hajlok afelé, hogy vannak olyan hibái is, ami nem feltétlenül személyfüggő. Több pozitív értékelést olvastam róla és így se tudom megérteni igazán, hogy nekik miért lett kedvenc. Na, de mindegy is. Az tény, hogy engem nem fogott meg és nem érzem azt, hogy én ezt újra akarnám olvasni(pedig lehet, hogy később kellene). 

A mini könyklub tagjainak véleményét itt találjátok: link
Értékelés 5-ös skálán: ♥♥és fél
Ajánlanám e?:  nem
Újraolvasnám e?: nem

1 megjegyzés:

  1. Hugó karakterét én sem értem, eléggé idegesítő, hogy fennmaradt miatta az az érzés, hogy ez tényleg megtörtént és tényleg léteznek ilyen életbe ugráló figurák...

    VálaszTörlés