Mini Könyvklub 21 március - Lydia Bird két élete

 


Vigyázat! Cselekményleírást tartalmaz.

„A ​szeretteink – és azok, akiket elveszítünk – megváltoztatnak bennünket. Soha nem azok vagyunk a történet elején, mint akik a végén leszünk.” – Jodi Picoult

Két élet. Két szerelem. Egy lehetetlen választás.

Az Egy decemberi nap című #1 New York Times bestseller és Reese Witherspoon könyvklubba választott regény szerzőjétől…

Lydia újra és újra belép saját múltja kapuján, és azt teszi, ami lehetetlennek hangzik: egyszerre két életet él. De érzelmileg igénybe vevő visszatérnie oda, ahol Freddie még él, ahol Freddie-é Lydia szíve. Mert az új életben felbukkan valaki, aki azt szeretné, hogy Lydia maradjon vele.
Mi lett volna, ha? – sokszor tesszük fel magunknak a kérdést életünk fordulópontjaihoz érve. Ennek ered nyomába Josie Silver új, lehengerlő szerelmi története, amelyből sugárzik a tőle megszokott emberszeretet és lelemény. Mi történik, ha egy fiatal nő csodás módon betekintést nyer abba, milyen lesz az élete, ha minden másként alakul?
Lydia és Freddie immár több mint tíz éve elválaszthatatlanok – Lydia úgy érzi, kettejük szerelme elpusztíthatatlan, de téved.
Lydia huszonnyolcadik születésnapján Freddie autóbalesetben meghal, de aztán történik valami megmagyarázhatatlan, Lydia és Freddie közös élete új esélyt kap.

-----------------

Olvastam: 2022. március
Formátum: fizikai, könyvtári
Filmadaptáció: nincs
21. Mini könyvklubbos olvasás (link)

--------------------

A 21. Mini könyvklub 3. hónapjára került sorra Lydia Bird két élete című regény, melyet kissé félve kölcsönöztem ki a könyvtárból olvasásra. Tény ugyanis, hogy nagyon nem az én világom szokott lenni a romantikus dráma. Itt viszont meg volt spékelve ez a műfaj egy kis misztikus, kissé mágikus realizmusos körítéssel, ami miatt mertem megismerkedni vele. 

Maga a történet fő témája lényegében a gyászfeldolgozás, egy új élet kezdése. Főszereplőnk szemén keresztül követhetjük végig, hogy milyen események alatt, milyen érzelmekkel éli meg a gyászt. Ezzel kapcsolatban pedig egyértelműen pozitívum számomra, hogy Lydia családja, munkahelye is szerepet kap e téren, a misztikusabb körítés belecsempészése se ártott a történetnek(sőt!), az elutazás epizódot kifejezetten élveztem, illetve meglepő módon a befejezéssel is elégedett lehetek. 

Ami talán a leggyengébb részek közé tartozik az egyrészt a kezdés. Amikor elkezdtem olvasni ugyanis, akkor jó ideig nekem nem ütött, nem éreztem át érzelmileg az eseményeket és szerintem elfordítással is találkoztam(fura mondatok). Aztán volt egy "mellékszál", ami csak úgy jött-eltűnt. Mintha csak azért lett volna, hogy több oldalas legyen a regény. Sőt volt még egy, amivel nem igazán sokat foglalkoztunk. De ezeknek talán a gyász feldolgozásának lépéseihez van köze... Ez csak egy hirtelen ötlet, nem tudom tényleg. 

Mindenesetre nem érzem, hogy nagyon csalódott vagyok, nem érzem, hogy gyűlölöm ezt a könyvet, de nem pendített meg bennem nagyon semmit. Egy idő után rá tudtam olyan téren hangolódni, hogy könnyedén tudjam olvasni, hogy érdekeljen a vége, de ennyi nagyjából. 

A mini könyklub tagjainak véleményét itt találjátok: link
Értékelés 5-ös skálán: ♥♥♥
Ajánlanám e?:  igen
Újraolvasnám e?: nem

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése