Könyvtárban jártam - 2022. április

 

 Igen, ezek a mostani, friss könyvtári beszerzéseim és azt hiszem nem panaszkodhatok. Tegnap volt lehetőségem kicsit nézelődni új olvasnivalók után és szerintem sikerült változatosan összerakni a közeljövő könyvtáros várólistáját.

 

Hiszen mik is vannak itt?

Elhoztam első körben egy már elkezdett trilógia 2. és 3. kötetét, hogy befejezhessem ezáltal Erevis Cale történetét. Újraolvasásról van szó ugyan, de olyan téren ez nem lényeges, mert nagyon régen olvastam és így szinte semmi nem maradt meg belőle. XD Szóval én inkább új olvasásnak számítom inkább és így állok neki a két folytatásnak is.
Az első rész amúgy egy szép kis cliffhangerrel végződött, szóval ha lehet szeretném minél hamarabb folytatni a 2. résszel. Maga az 1. kötet nem lett annyira nagy szám, de volt annyira tetszetős, izgalmas, hogy kíváncsi legyek a folytatásra. 

Aztán másodikként vettem le a polcról a Mini könyvklub mostani szabadon választott körére a Hail Mary küldetést. Igen, kissé vastag kötetről van szó, de mikor korábban ez volt az egyik hónap olvasmánya a könyvklubbon belül, nekem ki kellett hogy maradjon, mert nem tudtam kikölcsönözni időben. Most viszont egyből eldőlt, hogy ez lesz a hónap választottja, mikor megláttam a polcon. Annyira jó híre van számomra, hogy én merek bevállalni egy sci-fit most általa, sőt lehet, hogy a párom is elolvassa! Kíváncsi vagyok rá, de félek is tőle rendesen.

Egy molyos kitüntetés megszerzésének érdekében és amúgy is a műfaj szeretete miatt levettem a polcról egy érdekesnek ígérkező krimit is, Tess Gerritsentől a Múmiát. Teljesen random választás volt, vagyis egyszerűen csak érzésre levettem a krimis szekcióról ezt és a fülszöveg olvasása után mondtam magamban, hogy erre kíváncsi lennék és így elhoztam. Mint kiderült egy sorozat utolsó részéről van szó, de úgy tűnik, hogy ezzel nem lesz baj, mert minden részben új eset, történet van és csak a karakterek térnek vissza egy-egy részben. 

Végül egy számomra kedves témájú könyv is jött velem, melyet egy kissé hosszabb keresgélés után találtam meg az egyik szépirodalmas polcon. Mivel az volt bennem, hogy az eddigiekhez még szeretnék valamit választani, így nézelődtem még egy kicsit. De nagyon nem volt ötletem, hogy mit is akarok pontosan, így tényleg csak azt csináltam, hogy könyvek gerincét olvasgattam, próbáltam megtalálni azt, ami igazán megszólít a könyvek közül. Aztán végül megláttam két számomra kedves szót egy könyvön, ami után egyértelmű volt, hogy ez lesz az utolsó választottam az akkori alkalomra. A könyvtár macskája miatt nagyon félek, hogy nem olyan lesz, amit szeretnék, mert emlékeim szerint találkoztam ezzel a könyvvel, várólistára is került, de valamiért már nincs a tervezett olvasnivalók között. Mindenesetre nem fogok nagy reményekkel indulni, csak azt szeretném, ha egy jó élmény legyen.


Úgyhogy ezek lesznek a közeljövő könyvtári olvasmányai. Egy munka utáni könyvtári látogatáshoz képest, mikor nem egy laza, nyugodt napon nézelődsz, szerintem jól éreztem magam az alatt az idő alatt, míg kiválogattam a fent említett könyveket. 

És hogy mennyi idő alatt tervezem ezeket elolvasni? 

Hát május 3 a határidő erre az 5 könyvre, ami bőven elég lenne egy átlagos olvasónak szerintem, hiszen a Hail Mary kivételével nem annyira vaskos könyvekről van szó. Oldalszámilag kb 350-400 oldalról beszélhetünk átlagban. Viszont nekem áprilisra van egy "kötelező olvasmányom", Murakamitól az 1Q84 angolul, ami egy monstrum. Szóval így nem tudom, hogy mennyire fogok beleférni az időbe. Mindenesetre szeretném a legtöbbet elolvasni és max egyet csúsztatni következő hónapra. 
Bár, most jut eszembe, hogy áprilisban egy nagy változás miatt mégiscsak talán lesz esélyem mindegyikre időt szakítani, hiszen nagy valószínűséggel munkahelyre busszal fogok elkezdeni járni kocsi helyett. Ez pedig minimum napi 1 órás olvasási időt ad majd nekem, szóval ebbe belegondolva talán egy jó kis hónapnak nézek elébe. :)

Úgyhogy meglátjuk mit hoz az élet, mindenesetre ez volt az áprilisi könyvtáros élménybeszámoló. Legközelebb májusban jövök, amikor is egy újabb adagot fogok összeválogatni. :)

/Hitoridori/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése