Mini könyvklub 21→22 illetve megemlékezés a könyvklub 7 éves évfordulójáról


Bár nem volt ez a bejegyzés előre megtervezve, de mivel ma ünnepli 7 éves évfordulóját a Mini könyvklub, így egy rövid bejegyzést mindenképpen szeretnék összehozni ebből az alkalomból.

Illetve úgy gondoltam, hogy ha már ma indul a 22. forduló, akkor lezárnám az előző kört és elindítanám az újat itt. Kicsit írnék magáról a könyvklubról is, hiszen mint kiderült félig-meddig nálam is egy évforduló május elseje, hiszen ekkor jelentkeztem először(a 10. fordulóra hogy pontosak legyünk) annó 2018-ban. XD

/Illetve természetesen bátorítanék minden olvasni szerető emberkét, hogy csatlakozzon ehhez a sok éven át tartó könyvklubhoz, ami talán egy aprócska kezdeményezésnek tűnik a rengeteg booktuberek által vezetett olvasói klub mellett, de megvan ennek is a varázsa. :)/

-----------------------------------
Nos, tehát egy tényleg nem tervezett bejegyzésként, de szeretnék én is ünnepelni abból az alkalomból, hogy 7 éve, számomra meg 4 éve van jelen a Mini könyvklub, ahol:
- nagyon sokszor konfortzónán kívüli könyveket olvashatok, 
- ami miatt nagyon szeretnék könyértékelős bejegyzésekben jobb lenni(persze sose fogok hatalmasat javulni benne, de a vágy mindig bennem van), 
- ami az elmúlt évek alatt egyértelműen kiemelkedő szerepet kapott az olvasói életemben.

Annak idején a 10. fordulóban vettem részt először a mini könyvklubban, amikor is ilyeneket olvastunk, hogy Apa, randizhatok egy lovaggal; Krumplihéjpite irodalmi társaság és hát egy eléggé érdekes, izgalmas élménynek ígérkezett az az első négy hónap több szempontból is. Egyrészt pont attól a 10. fordulótól kezdve már nem műfaj szerint olvastak a tagok, hanem szavazás útján lettek kiválasztva az olvasandók. De ugyancsak várósak voltak a tagok blogbejegyzéseinek olvasása, a Vegazus által készített kérdőívek, kvízek is. 

Mostanra talán kevesebben lettünk, talán nem annyira éli virágkorát a könyvklub, de az, hogy több korábbi tag is vissza szokott térni, hogy olykor akadnak új résztvevők is, illetve hogy Vegazus még mindig "keményen" indítja az újabb fordulókat, hogy életben tartja a könyvklubbot az szerintem hatalmas dolog. Úgyhogy innen köszönöm neki, illetve persze a könyvklub állandó és nem állandó tagjainak is ezt. 
Persze maguk a könyvek is éltetik a klubbot, hiszen olyan olvasmányokkal találkozhatunk például, amikről talán nem hallottunk ezelőtt, de rejtett kinccsé válnak számunkra, vagy komforzónán kívülre "kényszerítenek", vagy a hype-ját megelőzően találkozunk velük, vagy elgondolkodtató, vitára alkalmas témát hoz nekünk stb. 
És mindezt blogos, emailes keretek között. 

Én csak azt remélem jó páran részt veszünk a könyvklubban a jövőben is, tetszeni fognak a könyvek sokunknak és még jó pár fordulót fog még megérni a Mini könyvklub. :)


Na, de akkor, mivel nem terveztem én ezt egy hosszú bejegyzésnek, így térjünk rá gyorsan a másik témára, hiszen a mai nappal elstartolt a 22. kör is. 

A 21. fordulóról előtte egy kis összegzés:
Egy eléggé sikeres forduló lett számomra olyan téren, hogy 4 regényből 3-mat olvastam el és mindegyikről készült blogbejegyzés is. R. Kelényi Angelika könyve maradt ki nálam, de csak amiatt, mert nem tudtam beszerezni. 
A 3 regény eléggé vegyes műfajú lett és merhetem azt is mondani, hogy mindháromnál kiléptem a komforzónámból is. Legkevésbé úgy érzem, hogy az Éjfél könyvtár tetszett, legjobban viszont a Hail Mary küldetés. Érdekes, hogy pont ez a kettő cím szerepel Vegazus évfordulós bejegyzésében is a tagok által legjobbra értékelt könyvei között. XD
Egyet bánok igazán, hogy nagyon lusta voltam a kvízek kitöltésében. Erre szeretnék a jövőben figyelni. Illetve persze nem szeretném az élménybeszámolós bejegyzéseket az utolsó pillanatra hagyni(a minőségre inkább nem térek rá, az egyéni szoc problem). 

Ééés, a 22. forduló könyveiről is legyen szó még gyorsan itt a végén:

Nos, itt lesz majd nekem egy már viszonylag frissen olvasott regény, de a másik kettőt lesz lehetőségem elolvasni könyvtári példányként. A bűnevőtől félek a leginkább, úgyhogy arra szeretnék minél hamarabb sort keríteni és igyekezni viszonylag nem elhúzni az olvasását. Nagyon tartok attól, hogy lelkileg megterhelő lesz nekem most, hiszen fülszöveg alapján egy eléggé darkos, komoly történetnek tűnik. Viszont kíváncsi is vagyok rá, úgyhogy nem szeretném kihagyni. A torony őre viszont nagyon érdekel, úgyhogy tuti, hogy azt hamar el fogom kezdeni júliusban. Már most akarnék találgatni, hogy vajon mi is lesz a rejtély mögött az igazság. 
Ja, amúgy érdekes, hogy mindkét regény valamilyen valós tényen alapul. :)

Ami pedig a Rintarót illeti, azt biztosan kihozom még egyszer könyvtárból ugyan, de szerintem nem fogom teljesen újraolvasni. 
A szabadon választott hónapra viszont fogalmam sincs, hogy mit fogok választani, de kitalálom majd időben. ^^


És ezzel el is köszönnék mára. 
A 22. Mini könyvklubról itt találsz infókat és itt is tudsz még május végéig jelentkezni.

Köszönöm, hogy elolvastad!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése