Indul a 23. Mini könyvklub! - az előző forduló lezárása, illetve tervek, könyvek

 

Nagy örömömre szeptemberben elindul a Mini könyvklub újabb 4 hónapos körrel, én meg emiatt szeretnék egy bejegyzés erejéig egyrészt az előző fordulóra visszautalni, másrészt természetesen az új körre is "készülni". 

22.Mini könyvklub

Hát, mit is mondhatnék, egyrészt nagyon szégyellem magam, de azért jó érzés is ránézni erre a fenti képre. Az például nagyon jó dolog, hogy jó ideje először mind a négy regényt könyvtárból kikölcsönözve el tudtam olvasni(a Rintaró-t ugyan nem teljesen, mert az nekem újraolvasás volt, de azt is beleszámíthatom ide szerintem). Korábban mindig volt egy, vagy kettő olyan könyv, ami pl elérhetőség miatt maradt ki vagy mert nem érdekelt annyira, de most szépen mind a 4 sorra került nálam. Ezen kívül szerintem azt is pozitívumként emelhetem ki, hogy egyikre se tudom azt mondani, hogy megbántam, hogy elolvastam. Mindegyikben volt valami, vagy valamik, amik miatt úgymond "kitűntek a tömegből". A bűnevőnél egyértelműen ki tudom emelni magát a bűnevő "foglalkozást", amivel nem találkoztam még eddig. Rintaró a könyves témájával - illetve persze Tora, a beszélő macska jelenléte is tetszetős volt részben -; a torony őre a szerkezetével, a történet "stílusával"; a Budapest noir az érdekes egyvelegével, a krimi szálával vált számomra emlékezetessé. 
Viszont ki kell jelentenem, hogy a pozitívumok mellett az is tény, hogy bejegyzések nem igazán készültek róluk. Utolsó pillanatban ugyan írtam a Rintaróról és a Budapest Noir-ról, de egyrészt nem teljesen vagyok velük elégedett, másrészt a másik kettő regényről is lett volna lehetőségem írni, de azt természetesen elmulasztottam. Amivel viszont nagyon elégedetlen vagyok ebben a fordulóban, azok az olvasások utáni kérdőívek kitöltése. A Vegazus által készített kérdéssoroknál, amikben a történettel, a karakterekkel kapcsolatban lehetett kicsit véleményt alkotni nem igazán tudtam aktív lenni. Oké, töltöttem ki kettőt elvileg, de nagyon felszínesen és egyszer csak azért sikerült egyáltalán kitölteni, mert meg lett hosszabbítva a határidő. Na, de nem panaszkodok tovább!

Mindenesetre örülök, hogy erre a fordulóra is jelentkeztem, szívesen olvastam most is a többiek bejegyzéseit is, hiszen érdekes könyvek lettek kiválasztva és már rajtra készen állok a következő körre. :)

23. Mini könyvklub

link

Nos, ha próbálnék jósolgatni, akkor én 3 könyv elolvasását látom lehetségesnek. Szerencsére elérhető a könyvtárban az összes - max Klune regényét ügyesen kell majd időben lefoglalni -, illetve nagy örömömre a választható könyvek közül bőven akad majd választék. :)

Na de nézzük is meg, hogy milyen könyvekről van szó:
Véres Balaton
Ez lesz a magyar regényünk a fordulóban, amivel természetesen semmi gondom nincs. Azzal viszont egy picit igen, hogy egy trilógia első kötetéről van szó. Persze kimondhatjuk, hogy sok a jó sorozat, trilógia és érzésem szerint inkább ilyenekben szeretnek gondolkodni a szerzők is, de olyan jó lenne, hogyha egykötetes, jó történet is több születne. Egy kicsit könnyíteni kéne azt a szitut, hogy hiába próbálna egy könyvmoly befejezni a már elkezdett sorozatait, mindig "kénytelen" belekezdeni újakba. Örök körforgás ez, kb mint a soha véget nem érő TBR lista. XD Mindegy, nem térek el jobban a tárgytól. A lényeg, hogy a Véres Balatonnal egy újabb sorozatot kezdek el, az előző köri Budapest Noirhoz hasonlóan és kissé félek, hogy befejezetlen trilógiává fog válni nálam. Maga a sztori tetszetős, hiszen egy krimiről van szó, viszont félek attól, hogy nem fog annyira tetszeni, hogy elolvassam a folytatásokat(amikre nem is kerestem még rá, hogy könyvtárban fellelhetőek e egyáltalán). Arra felcsillant a szemem, hogy profilozás talán előtérbe fog kerülni, de félek, hogy a női főszereplővel nem leszek jóban. Pontosabban nem szeretném, ha egy mindenlébenkanál vagy egy okoskodó emberkét kapnék általa. Na, de ez most nagyon negatív hozzáállás, úgyhogy inkább csak azt mondom, hogy vannak félelmeim, de ezzel együtt szeretném a történetet megismerni.

Ház az égszínkék tengernél
Na, ezt a könyvet legalább nem kell bemutatni, hiszen szó szerint a csapból is ez folyik. Jó, ez megint nem volt szép. Ööö, mondjuk azt, hogy nagyon nagy híre van, nagyon sokan szeretik és olvasták el. Természetesen engem se került el a nagy híre ami viszont nem igazán segített abban, hogy kedvem is legyen elolvasni ezidáig. Tudom ez egy kissé furcsa, érthetetlen dolog lehet sokaknak, de én kissé elbizonytalanodok a nagyon hype-olt könyveknél és nem feltétlenül kezdek nekik. A nagyobb füstje mint a lángja szituba nem igazán akarok belefutni, azt se szeretném, ha a nagy elvárás nem térülne meg, szóval Klune eme könyvét is halogattam már jó ideje. Persze azt meg kell említenem, hogy nem magával az íróval van baj, mert olvastam már tőle és szeretném is több regényét megismerni. Ami miatt viszakoztam az tényleg csak a nagy hype körülötte illetve pár értékelés alapján kissé attól is tartok, hogy nem azt az élményt kapom, amit inkább szeretnék. Ez persze nem fair, úgyhogy meg fogom próbálni elvárások nélkül elolvasni. 

A csokoládévilla
Ez lesz nálam a kérdőjeles könyv a listában, mivel fülszöveg alapján nem igazán hozott lázba a történet. Romantikus sztoriról van szó, amiben csak a csokoládékészítés ad egy kis pluszt, így nem feltétlenül érzem azt, hogy ez nem tetszene. Az se segít persze, hogy ez is egy sorozat első része, így tényleg csak az utolsó pillanatban dől el nálam, hogy kézbe veszem e vagy nem. 

Szabadon választott
Ami a decemberi hónapot illeti, az év utolsó heteire szerintem egész könnyedén ki tudok majd választani valamit a fenti listából. Válasszunk is ki pár lehetséges befutót!
Csak képpel:

És ezek még csak az egykötetes lehetőségek...

Úgyhogy nem aggódom azon, hogy nem fogok tudni mit olvasni decemberben. :)

Aztán mit is tervezek még az elkövetkező pár hónapra?
Persze a "minimális követelményeket" teljesíteni szeretném, illetve a regényeket is szeretném élvezni. Aztán arra gondoltam még, hogy próbálnék kicsit "kibújni a csigaházamból" és próbálni nyitni egy kicsit, beszélgetéseket kezdeményezni. Szeretnék többet beszélgetni az adott könyvekről valamennyire. De nem lepődnék meg, ha csúfosan elbuknék. XD

Mindenesetre én várom már a szeptembert, a többiek értékeléseinek az olvasását, a regények kibeszélését illetve remélem, hogy több új taggal bővül a molyklub.

Nem tudom mit is írhatnék még, így itt most el is búcsúzom. 

Olvasásokkal teli napokat mindenkinek!

Hitoridori

2 megjegyzés:

  1. Sok sikert az olvasásokhoz, és a blogbejegyzések írásához! :) Nem kell ám tökéletesnek lenniük, mert ha tökéletlen is, az még mindig jobb, mint ha egyáltalán nincs! ;) Minket akkor is érdekel.

    VálaszTörlés
  2. Köszönöm szépen, próbálok majd így hozzáállni. :)

    VálaszTörlés