Egy keserédes könyvtári körút - Könyvtárban jártam(2022 Szeptember)


Nem is tudom, hogy mióta tudtam összehozni utoljára egy olyan könyvtárazást, amikor is nem kellett sietnem sehova, nem kellett pörgősen válogatni a könyvek között. 
Szóval a mostani könyvtárazás nagyon jól esett és szerintem teljesen elégedett lehetek a kölcsönzött könyvekkel is. :) Persze muszáj volt valaminek beárnyékolnia is ezt a mostani alkalmat, de összességében örülök, hogy erre szántam a szabadnapom egy részét.
Nézzük is, hogy hogyan telt nekem ez a péntek délutáni pár óra!

Kezdjük is azzal, hogy én egy előre összeállított listával indultam neki, de természetesen minimális mennyiségben megengedtem magamnak plusz könyvek kivételét is. Másik dolog, amit előre eldöntöttem, hogy mely könyvtárakba akarok elmenni. Ezt persze főleg az döntötte el, hogy a kötelezően kikölcsönzésre váró könyvek hol érhetők el jelenleg, hol nincsenek kikölcsönözve. Ezek alapján 3 könyvtárat terveztem meglátogatni, amik közül kettő Fehérváron, egy meg a lakóhelyemen volt. 
Nos, az elején elkövettem azért egy apró bakit, ugyanis otthon hagytam szépen a "kis listámat", így kénytelen voltam a szánalmas memóriámra hagyatkozni. Hál'istennek utólag láttam, hogy nem hagytam ki semmi fontosat, de folyamatosan bennem volt, hogy nehogy elfelejtsek valamit! XD

Tehát akkor szépen megérkeztem a városba és elsétáltam az első könyvtárba, ahol végül négy könyvet hoztam ki. Ezekről legyen is pár szó:
 
Nem túl régen, de belefutottam véletlenül eme sorozat 7. részébe és az alapján eléggé nagy kedvem lett elkezdeni rendesen az elejétől. Szóval kihasználtam, hogy két rész is elérhető volt.
Nagy félelmem nincs olyan téren, hogy nem fog tetszeni, max abban nem vagyok biztos, hogy meddig vannak meg a részek a könyvtáraknak. Mindenesetre, amit lehet elolvasok, utána meg eldöntöm, hogy mi legyen.
Mellesleg egy komolyabb krimis, thrilleres(?) sorozatnak ígérkezik és szerencsére pörgősnek is. Egy nyomozópáros lesz talán a középpontban, akik eléggé durva gyilkosságokat próbálnak megoldani. Kíváncsi leszek rájuk mindenesetre.

Ritka esetek egyike ez, de nagyon rövid időn belül kezembe került egy megkezdett sorozat következő része és tervezem is elolvasni hamarosan. Ez az előző hónapban, a Mini könyvklub keretein belül olvasott Budapest Noir folytatása és lényegében azért hoztam ki, mert nem szeretném, ha elfelejtődne ez a sorozat. Tetszett annyira az első rész ahhoz, hogy érdekeljen a folytatás, de nagy a veszélye annak, hogy sokáig más kerül előtérbe, ami miatt félbemarad ez is. Szóval addig ütöm a vasat, amíg meleg és foglalkozok vele addig, amíg nem derül ki róla, hogy mégse jön be annyira. 
Ebben a részben a fülszöveg alapján már nem egy adott gyilkosság megoldása kerül a középpontba, hanem szerencsejátékok, kábítószer-kereskedelem a második háború idején. Több szálon futó, két főszereplővel operáló történetnek tűnik, úgyhogy nagyon nincsenek még ellenérzéseim felé. Max a háborús időszakot nem igazán kívántam volna ide, de remélem nem lesz nagy szerepe ennek.

Elfelejtettem mondani, de akadt nem egy kellemes meglepetés is a polcok böngészése közben. Találtam ugyanis pár olyan könyvet, amiknek nagyon örültem, hogy könyvtárban fellelhetőek és emiatt el is hoztam őket. Ezek közül az egyik a fentebb látott könyv is, ami egy már olvasott történet, a Mielőtt a kávé kihűl folytatása. Oké, ennél nem volt teljesen véletlenszerű a felfedezés, mert először eszembe jutott maga a könyv, aztán elkezdtem nézni a lehetséges polcokon, hogy vajon megvan e. 
Mindenesetre így is volt meglepetés, hogy megvolt nekik ez a rész, így örömmel vettem le. Maga a külcsín ismét nagyon tetszik az első részhez hasonlóan és nagyon remélem, hogy a tartalom is fog ugyanúgy. Egy novelláskötetről van szó amúgy, amiben egy adott helyszínen történt eseményekről, időutazásokról olvashatunk. 


És első körben ennyi könyvvel zártam, ami nem is rossz, mert tényleg elhoztam mindent, amit lehetett és vissza tudtam fogni is magam, hogy ne hozzak ki túl sokat. 
Ezután viszont jött egy kb 20-30 perces séta a következő könyvtárig, ahol vissza is vittem pár kölcsönzöttet, egy előjegyzettet is felvettem és párat ott frissen hoztam ki. 
Ezek pedig a következők voltak:

Az első választottam egy már olvasott könyv lett, amit azért hoztam ki nyugodt szívvel, mert a 2013-as első olvasás alapján egy eléggé pörgős és tetszetős történetnek ígérkezik így szívesen veszem újra elő. Illetve persze fő ok még, hogy nagyon nem emlékszem már rá. 
Amúgy egy nagyon régi - a könyv eredeti megjelenése 1923-ban volt - történet ez, aminek nincs ugyan annyira egyedi alapötlete, de a megvalósításban, hangulatban szerintem fog adni annyi pluszt, hogy érdemes legyen (újra)elolvasni.

Ezután jött a második meglepetés aznap, hiszen egyáltalán nem számítottam rá, hogy ez a könyv bent lesz akkor. Ez is egy újraolvasásra váró rész, mivel szeretném a Harry Hole sorozatot ismét végigolvasni szépen sorjában. Csak az a hülye helyzet állt elő, hogy egyszerűen sose volt bent abban a könyvtárban, amelyikben éppen jártam. Szóval most már kissé megnyugodtam és nagyon remélem azt is, hogy máskor nem járok így. :)


Ez a könyv adta a következő kellemes meglepetést, hiszen egy olyan könyvről van szó, melynek a második része megvan nekem ugyan, de az első rész hiányában azt jó ideje halogattam már. Úgyhogy egyértelműen jött ez is velem, viszont arra figyelnem kell majd, hogy mikorra is időzítem be az olvasását. Arról van szó igazából, hogy ez egy Szilmarilokhoz hasonló, kissé nehéz olvasmánynak ígérkezik, így nem mindegy, hogy mikor, mennyi ideig foglalkozok vele. De így is kíváncsi vagyok rá, szóval nem fog kimaradni. 


Hát igen, egy ilyen könyv is a kezembe került, mikor kiszúrtam egy kb két polcnyi különféle macskás, kutyás, halas, majmos történet között. Bár sajna túl sok macskás könyv nem jöhetett volna szóba, de azért szerintem jól választottam. Nem igazán tartok attól, hogy ez nekem nem fog tetszeni.  ^^

És végül ezt hoztam ki előjegyzett könyvként, ami miatt kissé bizonytalan vagyok ugyan, hogy vajon nem kellett volna e várnom még vele. Hiszen egy újabb sorozatot kezdek el vele, félek attól is, hogy nem fog tetszeni, hiszen nagyon sok mindent nem tudok róla. De valamiért bennem van, hogy ezt nekem már pótolnom kell és megvan annak is az esélye, hogy akár kedvenc is lehet. Majd meglátjuk. 


Tehát ezekkel a fentebb említett könyvekkel indultam hazafelé, amit még megelőzött egy gyors vásárlás, majd buszra szállva vettem célba a lakóhelyemen lévő könyvtárat, hiszen egy könyvet csak ott lett volna lehetőségem kikölcsönözni. Ez viszont nem jött össze végül, ami miatt kissé ideges is lettem. Nem akarok túl sok szót pazarolni rá, legyen elég annyi, hogy a kiírt nyitvatartás nem volt valós úgy néz ki, így nem volt lehetőségem nézelődni sem. 


De ezen kívül egy eléggé gazdag könyvtári zsákmánnyal értem haza és 99%-ban mindent ki is hoztam, amit akartam. Jól esett az is, hogy úgy nézelődhettem, hogy nem kellett az idő miatt aggódni, örültem, hogy kellemes időben volt lehetőségem sétálni is. 

És hogy mikor fognak ezek sorra kerülni?
Nos, a legtöbbje(sőt akár az összes is szóba jöhet) szeptemberre van betervezve, méghozzá azért, mert szabadság miatt lesz rá lehetőségem a legtöbbet elolvasni. Szeretnék egy vagy kettő 24 órást betervezni, szeretném még a jobb időjárást kihasználni, nagyon jó lenne minél többről értékelést is írni...

Mindenesetre egy olvasásban gazdag hónapot szeretnék, ami remélem sikerül is. :)

És ezzel le is zárnám ezt a bejegyzést!
Ti amúgy szoktatok konkrét listával könyvtárazni? 

Olvasásokkal teli hétvégét! :)
Hitoridori



Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése