Mini könyvklub 23 szeptember - Véres Balaton

 

A zánkai úttörőtáborból egy tihanyi hajókiránduláson titokzatos körülmények között eltűnik a tizennégy éves Marion Morel, a Francia Kommunista Párt párizsi titkárának egyetlen gyermeke. Néhány nappal később pedig az úttörőváros strandján holtan találnak egy huszonegy éves tanárképző főiskolás lányt, aki a gyermekek kísérőjeként vett részt a hajókiránduláson.
A nyomozással Adorján Máté hadnagyot bízzák meg. A tehetséges fiatal nyomozónak segítőtársa is akad: Lendvay Laura, a szomszédos vállalati üdülőben nyaraló orvostanhallgató. A lány pszichiáternek készül, és élénken érdeklődik egy új amerikai módszer, a bűnügyi profilkészítés iránt.
A mindvégig izgalmas, fordulatos történetben megelevenedik a Kádár-korszak Magyarországa, a hetvenes évek végének tipikus karaktereivel: párttitkárokkal, örökké elégedetlenkedő hivatalnokokkal, vadászgató, jachtot és szeretőket tartó, a nyugati életstílust majmoló nagyvállalati vezetőkkel.

-----------------

Olvastam: 2022. szeptember
Formátum: fizikai, saját
Filmadaptáció: nincs
22. Mini könyvklubbos olvasás (link)

--------------------

Egy újabb fordulóval indult el szeptemberben a Mini könyvklub melynek keretében ismét négy hónapon keresztül olvasunk havi egy könyvet és most elsőként egy amolyan retro krimi került terítékre. 


Én a többiekhez viszonylag későn kezdtem el olvasni és írni is róla, ami olyan téren nem bánt, mert ez sokszor elő szokott fordulni. Viszont azt nagyon jó látni, hogy hárman is írtak róla már és mindhármuknak tetszett. Szóval eddig egy eléggé sikeres, pozitív körnek tűnik ez a 23.forduló, aminek ugyancsak nagyon örülök.
Na de a kérdés, hogy én kénytelen leszek e kicsit lehúzni ezt a regényt vagy csatlakozok azok közé, akiknek nagyon bejött? XD

Hát, azt muszáj bevallanom, hogy nem fogott meg azonnal. Kicsit bezavart az elején az idő-helyszínváltás; furcsa volt olvasni az elvtársozásokat, a teljes neveket mindenféle rangokkal együtt; eléggé hamar kiderült, hogy nem egy karakternek a személyiségével kapcsolatban gondjaim lesznek; a harmadik szál, ami végig úgymond háttérben maradt se teljesen tartozott a regény erősségei közé(legalábbis addig, amíg meg nem tudtam egy kis háttérinfót róla). 
Szerencsére a kezdeti lassú kezdés nem tartott sokáig, hiszen idővel egyre inkább tetszett a két szálon futó nyomozás; az a karakter, akivel nagyon úgy éreztem, hogy nem fogok tudni megbarátkozni visszafogta magát annyira, hogy ne akarjam megfojtani idegességemben. Tetszett, hogy szépen, hatalmas tévedések nélkül haladtunk a végső megoldás felé, bár tény és való, hogy vannak azért benne krimire jellemző klisék is. A romantikus szál nem lett nagyon kiemelve, ami szerintem jót tett neki, a happy endes lezárást se bántam... 

Nehezen tudom összefoglalni jól a gondolataimat sajnos, így csak végszóként:
Nem bántam meg, hogy megvettem, hiszen szerettem ezt a fajta krimit, amit ebben a regényben megismertem és szeretnék még ehhez hasonlót olvasni. Örültem, hogy 1-2 viszonylag gyakori, de nem túl tetszetős elem nem került bele(pl pimasz újságírók, hatalmi, politikai befolyások stb). 

Nyugodt szívvel tudom ajánlani azoknak, akik ismerkednének egy viszonylag új magyar íróval, akik szeretnének kissé frissítő élményt kapni a krimi műfajában. 

Az íróval készült egy kis beszélgetés Csaba youtube csatornáján, amit ajánlok mindenkinek figyelmébe:
link

Értékelés 5-ös skálán: ♥♥♥♥
Ajánlanám e?:  igen
Újraolvasnám e?: igen

/Hitoridori/

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése