2022 ⇒ 2023: Röviden jöjjön egy kis összegzős-tervezős bejegyzés!



Boldog Új Évet először is!

Gondoltam, hogy nem kéne belekezdeni egy új évbe szó nélkül, így szeretnék most egy kicsit visszautalni 2022-re és minimális terveket összehozni 2023-ra is.




A 2022-es év kedvencei 💖

📚


🗾🎬


🎶



🐾 - 🚍 - 🎲

És szerintem ezeket érdemes kiemelni a 2022-es évből.
Nem volt ez annyira szörnyű év azt hiszem, de az tény, hogy lehetett volna jobb. 
/Megj. Tudom, kellett volna legalább feliratozni 1-1 képnél, de őszintén szólva már ezek összeállítása is elég sokáig tartott. /

2023-as évi tervek

Könyvek-Olvasás


a továbbiak itt

Amúgy a könyvek kiválasztásában a fő szempont az volt, hogy a várólista csökkentésre és a Mini könyvklubbra olvasottak mellett sorozatfolytatásokra-befejezésekre kerüljön a hangsúly, illetve 1-1 saját könyv is előtérbe került, melyekre mindenképpen szeretnék sort keríteni az évben. Ennél többet nem akarok feltenni, de szerintem 30 tökéletes szám egy nagyjábóli 80 könyves éves tervhez, hiszen így bőven jöhetnek ad-hoc olvasmányok is.
Ti mi alapján állítottátok össze a 2023-as olvasási terveket? Mennyire szoktak ezek sikerülni amúgy?


Egyéb olvasáshoz-könyvekhez kapcsolódó tervek

- könyvfesztiválra/könyvhétre elmenni
- minél több olvasást szövegesen értékelni molyon
- Mini könyvklubban folyamatosan részt venni
- Pendergast újraolvasás elkezdése és persze nem belustulni csak olvasásra
- átgondolni, hogy mi módon is szeretnék könnyedebben, kényelmesebben könyvekről beszélni; tbr, havi összegzők, konkrét könyvek-sorozatok... miket szeretnék gyakran stb.
- visszautalni valamilyen módon a korábbi olvasmányokra különféle szempontok alapján(szeretném, ha kikerekedne, kiderülne, hogy miféléket olvastam eddig, melyek emelkedtek ki nálam és miért stb)

 Animék - mangák(illetve visual novelek, light novelek)

Először is animék terén úgy döntöttem, hogy 2023-ban nem fogok szezonális sorozatokat nézni, csak olyan folytatásokat, amiknek már láttam az előzményét.
Ez tudom lehet egy kicsit necces lesz alkalomadtán(és szerintem megvan az esélye, hogy lesz azért 1-2 sorozat, amibe mégiscsak mégiscsak bele fogok kezdeni), de ténylegesen szeretném hogy az év ne az újdonságokról szóljon, hanem inkább a 2022-es évet bezáróan kijött sorozatokról, filmekről, amik nálam kimaradtak eddig és rosszul érzem magam amiatt, hogy nem néztem meg még őket(pedig érdekelnek). Pl. Madoka, Oregairu, Ajin, Ergo Proxy, Erased, Your lie in April stb.
Illetve szeretnék azokra a sorozatokra is időt szánni, melyekbe belekezdtem annó vagy láttam belőlük részleteket, de nem jelöltem Anilisten. Ilyen pl. a Classroom of the elite, The promised neverland, 86, Fumetsu no anata e, Vanitas no carte. Az onhold-dropped listára is szeretnék időt fordítani(a droppednél ugyan nem lesz nagy változás).
Tehát lényegében 2023-ban animék terén már befejezett sorozatok, filmek lesznek terítéken főleg nálam, illetve az anilist rendberakása fog még megtörténni. 
Mangák terén kissé necces helyzetben van, mert nagyon hangulatolvasó vagyok ezeknél és marha lusta is. Emiatt nem emlékeztem meg a 2022-es mangákról, mert nem igazán tudom, hogy miket olvastam. Persze van pár konkrét manga, amikről tudom, hogy az évben vettem elő, de 90%-ban teljesen random módon böngésztem a mangák között és nem jegyeztem fel semmilyen módon, hogy elkezdtem őket. Szóval hatalmas katyvasz van nálam e téren, amit viszont szeretnék egy kicsit rendbetenni. 
Tehát 2023-ban már elkezdett mangákat fogok olvasni illetve jó párat befejezni; igyekszek minél több már befejezett, félbehagyott sorozatot anilisten jelölni és értékelni; nem fogok random módon olvasni és csak úgy belelesni. 
Visual novelek terén röviden egyrészt kicsit okosítanom kell magam, hogy könnyedebben menjen maga a feltelepítés, elindítás rész, mert sokszor amiatt nem kezdtem el 1-1 vn-t, mert bénáskodtam az elején. Ezen kívül viszont tényleg csak szeretnék párat végigvinni, mint pl:
Light novelek terén csak annyit jegyeznék meg, hogy szeretném a már elkezdett Berserk of Gluttony-t és a No hero-t olvasni tovább, illetve lényegében böngészgetni a light novelek között, hiszen ezzel a médiummal találkoztam eddig a legkevésbé.

Utazás-játék-önfejlesztés

Utazás terén mindenképpen szeretném, ha eljutnánk:
Mert jó ideje nem voltunk már ott és az esetleges újdonságokat meg kell nézni. :)

Strandra is "kötelező" lesz elmenni, mert tavaly kimaradt. 
Esetleg tudtok ajánlani dunántúlon, fejér megye közelében valami jó strandot? Ahol voltunk eddig: Kehidakustány, Zalakaros, Velence, Székesfehérvár.

Természetesen a japán ételeknek is hódolnunk kell, bár azt még nem tudom, hogy mikor, hányszor, hova, mit... XD
Aztán, majd az élet alakítja a továbbiakat.

A közös, egyéni játék, szórakozás is fontos nálunk, ezért jó lenne, ha minél többet hódolnánk a nekik, amik pl. ezek lennének:
Tanulni, fejleszteni is szeretném magam idén, ami nálam a japán nyelvtanulást fogja jelenti leginkább. Már jó ideje halogatom azt, hogy rendesen nekiüljek és mondjuk első körben egy JLPT N5 vizsgára szépen felkészüljek. Illetve nem szabad elfelejteni, hogy az angolt is kéne erősíteni. 
Ezen kívül viszont jelenleg nincs más konkrét ötletem, hogy milyen területre fókuszáljak még leginkább, úgyhogy majd még gondolkozom rajta és az év folyamán úgyis kialakul ez is.


Ééés kész is lennék. 

Nem akartam eleve hatalmas tervezésekbe belemenni, mert hát sose biztos, hogy képes leszek mindre fókuszálni egy év alatt, de azért jó, hogy legalább ennyire kitértem most. Szerintem eleve ezek a legfontosabbak nekem, mert hát ezek jutottak eszembe egyből(ha még gondolkodok rajta és eszembe jut valami, annak szerintem nincs nagy jelentősége most nálam).

Úgyhogy ezek után "meg is nyitom" az évet a magam és a blog számára is.

Mindenkinek legyen egy nyugodtabb, stresszmentesebb éve, mint a tavalyi és persze olvassunk sokat idén is. :)

/Hitoridori/


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése